Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Igr

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Igr

In game Reset fungerar inte för mig i nya spel. Vad beror det på?
    Jag har läst nånting om att man kanske måste göra grejer som att flasha om bios och uppdatera?
    jag vet inte om hur någonting sånt fungerar. Jag har flashat xbox och vill inte förstöra någonting... kan det gå fixa?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Vad har du för BIOS har du X24977 så har du IGR inbyggt i bioset & kan du då använda dig av xecuters IGR som är mycket snabbare (kommer direkt till evox utan boot). Tryck båda triggers + back + black.

Då får du gå in i "System Utils" EvoXdashen (remoteX) stänga av den på 3 ställen sätt det på OFF, välj spara boota om
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag har ingen aning om vilket BIOS eller annan fakta jag har på boxen. Vart kan jag kolla upp det?

Sedan tror jag att jag har inställt som du säger, saken är den att det inte funkar på nya spel jag tror jag läste nån tråd där nån sa att man var tvungen uppgradera bios och sådant. Och det är jag skiträdd för då jag är tvungen ut och döda människor om jag skulle fucka upp mitt xbox.

Sedan har jag flashat och inte chippat, då kan man förstöra lättare ju

EDIT: "Remote X V1.8.3752" står det då jag har menyn framme
      Xbox [1.1] - Flashat

Comment

RemoteX e evoxdashen det är den senaste
        som sagt du får gå in på "System utils" & kolla på 3 ställen där det står IGR & sätta det på NO, så skall det funka. Klicka på mitt namn så kommer du till min sida OM Xbox klicka på inställningar så ser du var du har Sustem Utils & var du skall ändra.
        Last edited by pege63; 2003-11-18, 11:42.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ändrade till NO överallt och då funkar det inte alls, har jag Yes på den sista funkar det i äldre spel

Jag skrev mitt BIOS där, gissar det är ganska gammalt?
          Xbox [1.1] - Flashat

Comment

Oki då behöver du ett nyare bios typ X2 4979, vad har du för chip?
            Ge mig ditt email så skall du få 2 st bioser ett X2 4977 & ett X2 4979.
            Har du stor HD?
            Vad för chip har du?

Flashar du via "system utils" "flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer, då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip (X2 2.1-2.2 PRO). Flashar du med xflash under "Apps" så måste du välja ett 1024K bios. Men har du ett annat chip behöver du inte bry dig om det med 4x.

Comment

Nu är det så att jag inte har chippat xbox utan bara flashat!
              Xbox [1.1] - Flashat

Comment

Aha sorry vet bara att det är krångligt

Comment

Det är inte alls krångligt.
                  1. Uppdatera till senaste (iaf nyare) Evox Dashboard.
                  2. FTPa in BIOS filen. Den kan vara 256k för dashen känner av storleken och kopierar det antal ggr som behövs.
                  3. Reboot.
                  4. Välj FLASH BIOS i menyn och välj BIOS filen du just la in i steg 2.
                  5. Det kommer upp lite info om ditt BIOS chip och så står det att du ska trycka på Y.
                  6. Tryck Y.
                  7. Vänta 20-30 sekunder (står i info filen iaf).
                  8. Klart...

Har man Winbound chip i, vilket jag har, är det krångligare. Då kan man inte flasha med Evox dash, xFlash eller nått sånt enkelt.
                  Då är det Raincoat so gäller...

Comment

Men går det flasha och uppdatera om man inte har chip? Jag har bara flashat
                    Xbox [1.1] - Flashat

Comment

Originally posted by joellindgren
                      Det går alldeles utmärkt.

Jag rekommenderar xflash om du får det att fungera, men endast om du har 1024K stor biosfil eftersom xflash inte gör om 256K till 1024K automatiskt. Fördelen är att xflash inte dör om något av någon anledning får fel mitt i flashningen, utan man kan nästan alltid prova om och om igen.

Evolution-X tvärnitar om det blir något fel mitt i flashningen, sedan måste du lämna in boxen till oss för omflashning vilket kostar 1000:- (700:- om det var vi som flashade den första gången)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by joellindgren
                        Alltså... Ditt orgial BIOS ligger i ett chip oxå...
                        Så ALLA har chip i sina X-Boxar...

Comment

Jag fattade det som OM han har flashat orginalbioset, han menar att han inte har ett chipat box utan flashat org bioset?!!!??

Comment

Jo men org. BIOS ligger oxå i ett chip... Det ligger ju inte och flyter runt i X-Boxen...

Comment

skilland på internt & externt chip.
                              han säger flashat inte chipat xbox då uppfattar man det som INTE modat med chip eller hur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X