Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några frågor angående spel mm.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Några frågor angående spel mm.

1.Ska det vara så att när man vill avsluta ett spel från disken och påbörja ett annat så måste man stänga av boxen på knappen och starta om på nytt?

2. Om man packar upp spel och laddar in på boxen och sen inte ens får upp spelet i gamesmenyn. Vad gör jag då för fel?!

3. XboxMediaplayer ger ut en vansinnigt låg ljudnivå. Ska det vara så eller finns det någonstans att justera detta?!

1: Använd x-ecuter 2 4979 bios, tryck på start+select+left trigger+right trigger

2: Vad är det för filer du skickar till boxen, och var lägger du dom? Lägger du in halo så skall det finnas en massa filer i e:\games\halo eller f:\games\halo. En av filerna måste heta default.xbe

3: Kolla i settings, prova även att trycka på...grön knapp tror jag, när du ser en film så får du upp en liten kontrollpanel längst ner där man kan spola framåt, bakåt, pausa...och ställa in volymen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

1. Vet inte vilken bios som är i nu då jag inte gjort allt själv. Ska kolla det. Knappkombinationen menar du i spelet när man vill avsluta, förutsatt att man har det bios du skriver?!

2. Filerna finns där till spelen. Jag har lagt in ca 15 spel och det är tre hittills som inte funkat. T.ex Micromachines syns under games men startar inte utan går tillbaka till menyn. Sist la jag in True Crimes och det syns i FTP-progget men inte i games menyn. Mysko...

3. Ljudkontrollen står på max i mediaspelaren. Men på tv:n får jag dra på till 80% av volymen för att det ska vara acceptabelt.

Comment

1: Ja, den fungerar även i äldre versioner av x-ecuter 2 bios. Den fungerar även med andra biosversioner om man har "IGR=YES" i settings i nyare evolution-x, men läser du länken i svar#2 så förstår du att du ändå skall ha IGR=NO för att många spel skall fungera.

2: SKÄMS! Du har inte läst avdelningen för xbox/evolútion-X guider! 329 besökare före dig har hittat felsökningsguiden, trots att det bara var 10 dagar sedan jag skrev den!

http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=10602

3: Du har säkert inte kollat alla settings som finns...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hallå där! Om man använder xbcopy och kopierar in spelet direkt ifrån skivan heter mappen e:\games\xbcopyoo1 eller f:\games\xcopy001
          Döp om denna mapp i t.ex. xcommander.
          Kan vara lite jobbigt annars att ta reda på vilka spel som ligger i vilken mapp.
          Första spelet man lägger in i xbcopy får mapp namnet xbcopy001 andra spelet får mapp namnet xbcopy002 OSV.
          XBOX
          X-ecuter 2.2 Lite
          X2_4983.06 Bios
          120GB HD
          SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
          WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
          M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
          Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X