Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga en xISO-fil??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bygga en xISO-fil??

God eftermiddag!

Jag har en hårddisk i Xboxen på 80Gb, full med spel.
    Nu har jag även köpt en DVD-brännare och många av mina vänner och bekanta vill ha just dom spel jag har på Xbox-hårddisken.

Problemet är att de spelen är ju "uppackade" från en xISO fil och satta på Xboxen. Och "orginal"-iso filen på datorn är borta sedan länge.

Frågan är nu:
    * Kan jag föra tillbaka spel-mappen, med alla filer etc på datorn och bränna på en DVD. Kommer det att funka?

* Eller kan man "bygga" ihop spelmappen med filer till en xISO och sen bränna?

* Eller måste jag tanka ner massor med gb spel över mitt sura ADSL igen?

Snälla hjälp mig!! Hur ska jag göra!?!?

/Mozez

Du kan bränna filerna i ditt brännprogram i formatet "UDF", men det skall vad jag hört ge något sämre prestanda i hastighet när boxen skall läsa från dkivan.

Eller så skapar du en xiso, det finns massor av program för det, t.ex. craxtion

http://www.craxtion.com/download.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm, tack för svaret Hansi!

Jag försökte vad jag trodde var "the easy way", att bränna allt i formatet UDF, i Nero 6. Funkade inget bra, en dvd-skiva down the drain. Förmodligen gjorde jag nåt fel...

Nåja, ska testa med det där Craxtion-verktyget...

Originally posted by Hansi
      Du kan bränna filerna i ditt brännprogram i formatet "UDF", men det skall vad jag hört ge något sämre prestanda i hastighet när boxen skall läsa från dkivan.

Eller så skapar du en xiso, det finns massor av program för det, t.ex. craxtion

http://www.craxtion.com/download.html

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X