Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur uppgradera dvd2xbox och andra bra apps?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur uppgradera dvd2xbox och andra bra apps?

Jag försöker uppgradera min dvd2xbox 0.4.9 till senaste 0.5.1.

Är det bäst att radera hela mappen dvd2xbox från F/apps och sedan ersätta den med en ny mapp?

Har märkt att 0.5.1-mappen saknar filen default.xbe som refereras till som "startfil" från EvolutionX i de flesta apps. Vilken fil skall jag i så fall referera till som "starter" för dvd2xbox.

Skulle vara mycket bra med generell info om hur man bästa installerar/uppgraderar apps.

Tacksam för hjälp, simma lugnt!

//Nadlei

Du kan ta bort allt i dvd2xbox mappen och lägga in alla filer från din uppdaterade version i samma mapp. Det borde finnas en .xbe fil med i arkivet, döp om den till default.xbe.

Finns det ingen .xbe-fil så har du laddat hem källkoden, läs xboxguiderna i forumet om hur man hittar bios/program och ta ner en kompilerad version från xbins ftp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack Hansi!

Visst var det så att jag laddat ner källkoden och inte programmet.

Xbins ftp var ju bra att känna till, väldigt bra till och med. Har #psxcare något liknande, eller är det en misstolkning? I så fall, hur kommer jag åt den ftp:n?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X