Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diet Superdisc 3.7

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Diet Superdisc 3.7

Tja,
    Såg att SD3.7 är på 780MB... hmm, den får itne plats på en CD-RW skiva... *duh*
    Går det att banta ned lite med software så SD3.7 får plats på en CD-RW?
    Någon som har provat att göra så?

----Till SD3.7 skaparna----
    Jag talar nog för rätt många här, att det var väl inte så smart att lägga SD3.7 på en sån stor fil att det inte går att klämma in på en CD-RW skiva. DVD brännare är inte direkt standard i hushållen, såvitt jag vet.

Kommentar gärna. Negativa, positiva... bring em on
    // Vincent

#Nintendo Entertainment System
    #SNES
    #Nintento 64
    #Sega Master System
    #Playstation Multi X (95')
    #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
    #PS2 (original)
    #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
    #XBOX 360 - Softmod
    #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

Superdisc har ingenting med "allmänheten" att göra, det är vårt interna verktyg för att preparera xboxar. Vi har aldrig bränt på annat än dvd-r eftersom boxen läser dvd-r mycket snabbare än cd-rw.

Om du vill använda den från cd är det bara att använda valfritt xiso-verktyg för att plocka ut filstrukturen, ta bort det du tycker inte behövs (t.ex. /inst/f/games) så kan du sedan göra en ny xiso och bränna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Över 800MB på vanlig CD-R

Om du t.ex. använder Nero kan du använda dig av överbränning. Du behöver då köpa CD-R-skivor som klarar överbränning. De flesta databutikerna har den typen av skivor och de kostar ungefär som vanliga CD-R-skivor. Jag har just bränt Superdisc 3.7 (ca 760MB) på en vanlig CD-R och det funkade utan problem.

Lycka till!

Comment

vart får man tag på SD 3.*?
        PS2 med förmodat Messiah2 chip.
        "någon gång för SJUKT länge sedan fanns den vattenlevande dinosaurie kaninen, som levde i vattnet och åt plankton" // Oskar, min NO lärare

Comment

Originally posted by fetalpluto
          vart får man tag på SD 3.*?

Kolla på DC...
          // Vincent

#Nintendo Entertainment System
          #SNES
          #Nintento 64
          #Sega Master System
          #Playstation Multi X (95')
          #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
          #PS2 (original)
          #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
          #XBOX 360 - Softmod
          #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X