Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 viktiga frågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3 viktiga frågor

kan man kopiera orginalspel till hd i xboxen när man har chipat den.
    från boxens egna läsare ??

kan boxen läsa cd r skivor utan att man chipat den ?

hur kopplar man i hopp boxen med datan vilken slad liksom hittar inga uttag på boxen ?

På frågan om kopiering från orginalspel till xbox är jag lite osäker men jag tror det går, någon annan kanske kan bekräfta det?

Om det är en Samsung dvd-rom i Xboxen så kan den läsa cd-r, om det är Philips eller Thomson blir det svårt.

På baksidan av Xboxen finns ett vanligt nätverksuttag, typ RJ45. Där kopplar du vanlig tp-kabel, antingen kosrad eller rak beroende på vad du har för övrig nätverkshårdvara. Sedan sköter du filöverföringar via FTP.
    Kringgått anti-konkurrentfiltret

Comment

ftp vad är det

Comment

File Transfer Protocol (ftp) används för att föra över filer till en server. Ett bra ftp prog är http://www.flashfxp.com
        En ftp server finns inlaggt i dashbordrarna (Evox, Avalauncher mfl) och i Media Spelarn (XBMP & XBMC).

Comment

FTP står för file transfer protocol (tror jag) och är ett sätt att transportera filer över nätverk.Man behöver ett program (client) för att kogga in på en FTP-server, Xboxen har inbyggd FTP-server i efter att man har chippat den och lagt in exempelvis EvolutionX m.m.

Handen på hjärtat, jag tycker du ska ägna någon vecka på sajten www.xbox-scene.com och läsa deras tutorials dom har där. Efter det är du nog redo att greppa tag i en Xbox på riktigt.
          Kringgått anti-konkurrentfiltret

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X