Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändra eeprom till annan region?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ändra eeprom till annan region?

Om det är nån som har tid att svara på min noobfråga om hur man ändrar eepromen till en annan region(alltså så jag kan spela svenska spel när jag startar med STM på) skulle jag vara tacksam. Jag har gått in i config magic, och där kan man tydligen ändra det som står, men vetinte om jag vågar ändra något med risk att allt skiter sig.

När jag ändå håller på och skriver undrar jag om det går att ändra videosignalen ut till PAL, så det går att köra på en gammal Bang&Olufsen tv

Cheers
    //Larscha
    Cheers
    //Larscha

X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

Du kan ändra region i config magic.

Där det står något om "ntsc region 1" ändrar du bara "1" till "4"

För att config magic skall gå med på det måste du göra allt i rätt ordning, får se om jag kommer ihåg hur utan att titta på en xbox...

1: Lås upp hårddisken
    2: Read eeprom from xbox
    3: Edit eeprom on the fly
    4: Ändra där det står "ntsc region 1" någonting, ändra bara "1" till "4"
    5: Write eeprom to xbox
    6: Lås hårddisken igen
    7: Boota om
    8: Använd enigmah videomode switchdisc (finns nog i din APPS meny) för att ändra från NTSC till PAL
    9: Boota om

Nu fungerar din XBOX som en svensksåld (fast kanske inte med 220v)

Det går säkert att ändra NTSC till PAL direkt i config magic också, men jag har alltid fegat och använt det beprövade enigmah videomode switchdisc för det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X