Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mediaplayer!!!!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mediaplayer!!!!!!

Har lite problem med min Mediaplayer... har just satt in en ny HD.. MEN den största delen är f: men mediaplayer läser ju bara från e:/videos...

har försökt skapa en likadan katalog på f: men det funkar inte ändå.. HJÄÄÄÄLP!!! Jag vill inte flytta filer i evigheter!

har du formaterat F:?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

1. Skapa en mapp på f: som heter videos (om du inte redan gjort det).

2. Lägg till:

<share>
      <name>Filmer på F</name>
      <url>f:\videos</url>
      </share>

i config.xml filen under <videos>...

Comment

eh?

Det finns ingen config.xml i videoskatalogen däremot i apps/xbmp så finns det en men där finns det redan med en rad som säger

<share>
        <name>E:\VIDEOS</name>
        <url>e:\videos</url>
        </share>
        <share>
        <name>F:\VIDEOS</name>
        </share>

Comment

tex:

<share>
          <name>E:\VIDEOS</name>
          <url>e:\videos</url>
          </share>
          <share>
          <name>F:\VIDEOS</name>
          </share>

Har du formaterat F:\ annars får du aldrig in ngt på den, använd SD 3.7
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ok

Ok nu funkar det med filmen.. men hur ska jag göra med subtitles? det finns inget i config.xml för dem?

Comment

Original inlägg av dr_jones
              Ok nu funkar det med filmen.. men hur ska jag göra med subtitles? det finns inget i config.xml för dem?
              Se här

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X