Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan man spela NTSC spel på en Pal xbox?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan man spela NTSC spel på en Pal xbox?

hej......

Kan man spela NTSC spel på en Pal chippad xbox.
    vore tacksam för svar

aha
    Hare Bra!

//aha

Ja, det kan man.

Många spel fungerar trots att man har boxen i PAL videoläge, men startar inte spelet / filmerna hackar mer än man orkar så får man ställa om boxen i NTSC videoläge med ett program som heter enigmah videomode switchdisc.

När du kör i NTSC videoläge måste du ha en TV som klarar 60Hz bilduppdatering samt NTSC färgstandard. Ibland krävs en RGB-kabel för att man skall få färgbild, den rekommenderas ändå eftersom man får mycket bättre bild.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej tack..
      då får jag väl kolla om min Tv klarar NTSC..

aha
      Hare Bra!

//aha

Comment

Heeeej

Det var längesen 😁.

Jag har rotat fram min gamla xbox, eller till och med två. Om allt är som det ska. Har satt NTSC i enigma och kör in ett NTSC så ska det bara vara att trycka på "Launch dvd" så ska det hoppa igång?

Comment

har tyvärr gått över till playstation 1 nu, men ska kolla men brorsan ;P
          Hare Bra!

//aha

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X