Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GTA Double Pack problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GTA Double Pack problem

Tja!

Jag fick mitt xbox med Xenium chip för ett par dagar sen och det funkar perfekt...har testat med beyond good and evil och prince of persia och de fungerade perfekt...men nu när jag brände GTA Double Pack och körde det så kommer jag inte längre än till Loading i början av spelet (spelet hänger sig, både på gta3 och vice city)...bilden och ljudet laggar åxå, men enligt personen jag tankade spelet av ska den fungera, iaf för honom, men han/hon kör via hddn..men jag kör direkt med skivor...Har testat med både + och - skivor men icke....Någon som vet vad felet kan vara?

Original inlägg av Gorillah
    Tja!

Jag fick mitt xbox med Xenium chip för ett par dagar sen och det funkar perfekt...har testat med beyond good and evil och prince of persia och de fungerade perfekt...men nu när jag brände GTA Double Pack och körde det så kommer jag inte längre än till Loading i början av spelet (spelet hänger sig, både på gta3 och vice city)...bilden och ljudet laggar åxå, men enligt personen jag tankade spelet av ska den fungera, iaf för honom, men han/hon kör via hddn..men jag kör direkt med skivor...Har testat med både + och - skivor men icke....Någon som vet vad felet kan vara?
    Jag hade samma problem när jag brännde med en - skiva... sen brände jag ut båda spelen separat på en + skiva då funkade vice city, men gta 3 laggade som fan hela spelet, och vad jag har hört så är det något med dashen som stör ut.. vet inte vad jag ska tro om detta, men det är det enda jag hört så jag tror på det!
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Har redan fixat spelet men tack ändå...det va klockan som inte va inställd i Dashboarden...men nu fungerar det fin fint, kul som fan är det också =)...

MVH Gorillah

Comment

Kanon då! Ack så var inte det felet för mig :P

* 1 Xbox360 V0078FK
        * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

hehe känner mig träffad

så bra att det löste sig för dig
          Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Comment

Årtal

Till alla andra som har det här problemet. Ställ in årtalet! Årtalet i min box stod på 8987 eller något sånt. Eftersom GTA3, Vice City och en del andra spel har en inbyggd autosavefunktion, när det laddar. Så fungerar det inte, när årtalet i boxen är helt fel.

Comment

Jag har samma problem med GTA Vice City på min hdd.Spelet startar okej men sedan när man loadar det så hänger det sig vid slutet av loading.Årtal & allt är som det ska vara.Någon som har nån bra idé?Jag kör med senaste Evox 3935.
              PS.Samma spel funkar på en polares XBox.DS
              Last edited by Nijo; 2004-02-12, 20:52.

Comment

Original inlägg av Nijo
                Jag har samma problem med GTA Vice City på min hdd.Spelet startar okej men sedan när man loadar det så hänger det sig vid slutet av loading.Årtal & allt är som det ska vara.Någon som har nån bra idé?Jag kör med senaste Evox 3935.
                PS.Samma spel funkar på en polares XBox.DS

Prova stänga av alla IGR har hört nånstans att sånt kan jävlas på vissa spel!

/ Johan

* 1 Xbox360 V0078FK
                * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Tjena.Jag har IGR avstängt i Evox dashen.Det hjälper inte men tack ändå.Provade att radera ena saven av 2 & då poppade spelet igång igen men frågan e hur länge??

Comment

Original inlägg av Nijo
                    Tjena.Jag har IGR avstängt i Evox dashen.Det hjälper inte men tack ändå.Provade att radera ena saven av 2 & då poppade spelet igång igen men frågan e hur länge??
                    Jo men du fick ju igång det Får väl hoppas att det håller sig i form då!

/ Johan

* 1 Xbox360 V0078FK
                    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Arrgghh

Samma sak igen.Vad e det för fel på detta spel !
                      E tvungen att deleta 1 save för att det ska loada...

Comment

Original inlägg av Nijo
                        Arrgghh

Samma sak igen.Vad e det för fel på detta spel !
                        E tvungen att deleta 1 save för att det ska loada...

Jag har inte den blekaste av vad det kan vara!
                        Du får nog vända dig till någon som är mer insatt är jag.
                        Jag är ju ganska ny själv inom xbox.
                        Men jag har hört att just IGR kan jävlas och sen att man
                        ska prova byta till PAL/NTSC.

/ Johan

* 1 Xbox360 V0078FK
                        * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Jo e det nån som haft liknande problem men fått det att funka får gärna skriva nått,hehe.
                          Jag har både NTSC & PAL spel på hdd men det har aldrig varit några problem.Det står på Auto i settings.

Comment

Original inlägg av Nijo
                            Jo e det nån som haft liknande problem men fått det att funka får gärna skriva nått,hehe.
                            Jag har både NTSC & PAL spel på hdd men det har aldrig varit några problem.Det står på Auto i settings.

På så vis!
                            Säg gärna till om du får till det på nåt sätt!
                            Är nyfiken på vad som är fel!

/ Johan

* 1 Xbox360 V0078FK
                            * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Tack så mycket, hade oxå problem med detta, men fick igång det nu efter jag har ställt in klockan.. Hjärtligt tack

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X