Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändra titel som visas - XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ändra titel som visas - XBMC

Jag skulle vilja veta om någon vet hur man gör följande.

När man startar XBMC och klickar på VIDEOS visas en lista på filmer som man lagt in. Här har jag en del filmer som slutar på ...CD1.avi, ...CD2.avi eller ...CD3.avi

Skulle vart skönt om man kunde ställa in i XBMC att gömma filändelserna samt CD1/CD2/CD3 i filnamnet så man bara ser titeln på filmen, går det tro?

Fan va XBMC rockar för övrigt. Synd bara att man förnärvarande inte kan använda TV GUIDEN.

Det är ju bara att ändra namn på don från CD1 till tex Return of th king CD1.avi, Return of the king CD2.avi hela namnet visas ju så man ser vad det är för en film....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      Det är ju bara att ändra namn på don från CD1 till tex Return of th king CD1.avi, Return of the king CD2.avi hela namnet visas ju så man ser vad det är för en film....
      Alltså namnet på filen är inte CD1 eller CD2 utan namnet på filen slutar på CD1.avi samt t ex CD2.avi

Det är slutet på filen jag vill dölja i programmet.
      1) för att det ser bättre ut
      2) underlätta för IMDB sökningar

Jag har annars hittat en lösning.
      Ex. Säg att man har en film i 2 delar som heter:
      The kings cd1.avi samt
      The kings cd2.avi

Om jag döper om första delen till The kings.avi och väljer STACK (XBMC) kommer bara första delen att visas och den andra "inkluderas".

"Problemet" löst =)

Comment

Har en lite fråga. XBMP är ju Xbox Media Player, det är vad jag använder, version 2.4+ på svenska Vad är XBMC?
        * Xbox V1.1
        * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
        * 160 GB Samsung HD
        * 10 000+ Roms
        * 70+ XBOXspel

Comment

Eriksson! Fick du någonsin en lösning på detta? XBMP buntar filerna så bra på detta sätt om filerna heter -CD1.avi -CD2.avi o.s.v. Men har precis samma problem som dig.. vill att XBMC gör samma sak. Är lite irriterande att den visar alla filer istället för bara visa alla filmer..

Comment

Bara slå på stack så visas bara den först filen i en serie...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X