Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hämta spel från nätet och lägga in dem på X-boxen(?)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hämta spel från nätet och lägga in dem på X-boxen(?)

Nu har jag kanske en dum fråga....

Jag har kopierat alla mina spel med XbCopy till boxen så de ligger under F:\Games\xbcopy0000, xbcopy0001...osv....där sista mappen heter "xbcopy0016"

Om jag vill ta hem ett spel från nätet - skall jag då skapa en mapp under f:\games\...och sedan skapa en mapp som heter "xbcopy0017" för att sedan kopiera in spelet under denna? Eller kan man skapa en egen mapp som heter som spelet och den hittas i evoX iallafall?

Kalla mappen vad du vill.. Så länge du lägger den under GAMES mappen hittar EvoX den per automatik..

Whopper

Comment

Fick det att funka till 95%.

Jag tankad över MOHAA till boxen. Lade den under f:\games\

Att spela fungerar helt underbart MEN när jag vill spara i spelet så säger den "Omöjligt att spara just nu....."
      Jag kan INTE spara i spelet. Vad har jag gjort fel.... Inte ens jag är så bra att jag spela hela spelet utan att spara

Comment

Du har inte tagit bort några kataloger som hette UDATA & TDATA under E?
        Hur mycket utrymme har du kvar på E ?
        Vilket spel är det ?

Whopper

Comment

OK - vi tar det från början.....

Jag hade en X-box med 80Gb i - sprillans ny. Installerade MOHHA (Medal of honor: Rising sun) från Orginal med XbCopy. Fick sedan en krash och bytte HDD till en ny. I samma veva som jag kopierade spelet lade vi även in det på en polares X-box. Sedan jag hade bytt till en ny HDD så bad jag honom lägga sin mapp med spelet på en extern USB HDD. Jag kopierade sedan in den under f:\games\ på min box, och sedan fick jag problemet enligt ovan. Jag har inte rört min E:\ och innan funkade det.

Ska man ha "TDATA" samt "UDATA" under E:\´?
          Kan det vara så illa att dessa inte finns...om jag INTE har dessa är det bara att skapa dessa via FTP på boxen?

EDIT: Hade båda mapparna....försökte istället hämta filerna igen från min gamla disk men det verkar inte finnas ngt program som kan hantera F:\-partition
          Last edited by Potatiskungen; 2004-03-02, 14:47.

Comment

Vet ngn om det finns ett program som kan läsa X-box-HDD i en PC?

Jag hittar inget som klarar av F:\-partionen.

Fatxplorer klara galant av att läsa de andra delarna men INTE F:\ och gissa var mina spel ligger

Comment

Working...
            X