Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tanka över spel till Xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tanka över spel till Xbox

Har preics hittat denna sidan och måste säga att den är grymmt bra.

Nu till min fundering:

Har precis skaffat ebox och nu undrar jag vad jag behöver och hur jag gör för att tanka över spel från datorn till xboxen? Boxen är chippad och störrehårddisk är på gång.

* Vad för program behöver jag? var laddar jag ner det?
    * Vilka kablar behöver jag, är det en vanlig korsadnätverkskabel?
    * Vad ska jag tänka på?

Original inlägg av johni
    Har precis skaffat ebox och nu undrar jag vad jag behöver och hur jag gör för att tanka över spel från datorn till xboxen? Boxen är chippad och störrehårddisk är på gång.

* Vad för program behöver jag? var laddar jag ner det?
    * Vilka kablar behöver jag, är det en vanlig korsadnätverkskabel?
    * Vad ska jag tänka på?
    EBox vad är det .. en mjukvaruversion av Xbox

Program:
    Till Boxen : Ladda ner Superdisc från antingen IRC:EFNET eller via något fildelningsprogram.. mer detaljer om Superdisc finns bland guiderna: http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62
    Till PCn : Winrar och XFER .. packa upp de olika spelnamn.r01 .. r.02 .. r03 filerna med Winrar och använd XFER för att packa upp och köra över den ISO-fil du från Winrar till Boxen..

Kabel : Korsad eller hubb eller switch ... vilket som. Xboxen är bara en PC i slutändan..

Tänka på : Som vanligt.. tjejer..

Whopper

Comment

Original inlägg av whopper
      EBox vad är det .. en mjukvaruversion av Xbox

Program:
      Till Boxen : Ladda ner Superdisc från antingen IRC:EFNET eller via något fildelningsprogram.. mer detaljer om Superdisc finns bland guiderna: http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62
      Till PCn : Winrar och XFER .. packa upp de olika spelnamn.r01 .. r.02 .. r03 filerna med Winrar och använd XFER för att packa upp och köra över den ISO-fil du från Winrar till Boxen..

Kabel : Korsad eller hubb eller switch ... vilket som. Xboxen är bara en PC i slutändan..

Tänka på : Som vanligt.. tjejer..

Whopper

Kan du hjälpa mig? Asåå va ska man göra om man tankat ett spel o i mappen är det typ 20 stycken rar filer? Ska jag unrara alla på en gång eller hur ska jag göra? finns det nån guide för dedär?

Comment

Klicka på den som heter .rar - alla andra heter nog r01, r02, osv...
        Om man börjar med .rar så tar han med alla de andra

Comment

Original inlägg av Potatiskungen
          Klicka på den som heter .rar - alla andra heter nog r01, r02, osv...
          Om man börjar med .rar så tar han med alla de andra

jävligt shysst de funkade

Comment

Du kan klicka på vilken fil som helst av allt file.Rar eller file.r01 eller file.001 .. spelen är uppdelade på detta vis för att det skall bli enkelt att ladda ner... (dvs. Det är bara en RAR fil som är klippt i bitar..)

Whopper

Comment

har en färdig moddad xbox med evo3 o 120 G hd. kollade manualen av hansi för o föra över iso spel o det funka bra. hur gör jag när de tankade spelen bara kommer i en map o inte e isos. e de bara o lägga hela mappen i f/games eller måste man installera dem på nått sätt ?

Comment

Bara att kopiera in under F:\GAMES eller E:\GAMES... inga installationsprogram!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X