Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FlashFTP => Xbox strul

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FlashFTP => Xbox strul

Min xbox har nyligen gett upp.
    Klarar av att pinga i DOS och kan även connecta i FTP men får felmeddelande typ: 425 Can´t open data connection to 127.0.0.1:10530
    ser alltså inga mappar.
    Har fungerat bra tills nu. kan även tilläga att jag så sen som igår hade en annan xbox kopplad på samma kabel med annat ip nr. det funkade bra

Har på Xboxen
    ip 192.168.0.3
    nätmask: 255.255.255.0
    gateway: 192.168.1.1

dator:
    ip 192.168.0.1
    gateway: 192.168.1.1

Hjälp mig !!!!!!!!!!!!!!!
    börjar tröttna på att göra om inställningarna utan lycka

Prova med dessa så ska du se att det funkar.
    Ha på Xboxen:
    ip 192.168.100.13
    gateway: 192.168.100.1

dator:
    ip 192.168.100.12
    gateway: 192.168.100.1
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tackar för försöket.

Men samma fel fortfarande. Som sagt jag loggas in mot boxen men ser inga mappar. Kan även pinga i command (DOS) på ip adressen. Kan det inta vara någon inställning i boxen. Hade en annan box inkopplad nyligen. Har 4980.06 BIOS för övrigt

Comment

Kolla mer här
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

inte det heller till nån hjälp

Här kommer ett urklipp från FlashFTP:
          BizHat.com FTP Client
          Online Support Forums http://forums.bizhat.com

WinSock 2.0
          Connecting to Xboxen
          Connected to 192.168.100.13 Port 21
          220 Please enter your login name now.
          USER xbox
          331 Password required for xbox.
          PASS (hidden)
          230 User xbox logged in , proceed.
          SYST
          215 UNIX Type: L8
          REST 100
          502 rest is not implemented.
          This site may not allow file resuming
          PWD
          257 "/" is current directory
          TYPE A
          200 Type set to ASCII.
          PASV
          502 pasv is not implemented.
          PORT 127,0,0,1,13,89
          425 Can't open data connection to 127.0.0.1:22797

Har ingen större lycka med detta.
          Tack för all hjälp så här långt

Comment

Felet ligger här:
            425 Can't open data connection to 127.0.0.1:22797

Vad är 127.0.0.1:22797 ????

Byt till 4981 bios istället

Comment

Det ballar ur redan här:

PASV
              502 pasv is not implemented

Stäng av passive mode (finns under settings i site manager, gå in på din "xboxen" och ändra) eller starta avalaunch eller xbox media player som har stöd för passive.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

FLASHFXP

Öppna Flashfxp klicka fliken FTP uppe i vänstra hörnet.
                Sen Qick Connect skriv samma IP adress som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.100.3 i Server or URL kolla så port är 21.
                Avmarkera Anonymous skriv XBOX på User namne & Password.
                Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen.
                klicka sen Connect på Flashfxp.
                Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x D,D,E,F, och så vidare.
                Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
                Sen är det bara att föra över

Hansi var inte detta IP (127.0.0.1:22797) för den inbyggda i en vers av X2 bios, har ett svagt minne att jag känner igen det?

Comment

127.0.0.1 är loopback, den adressen går inte ens ut på nätverkskortet :-)

Prova själv att pinga t.ex. warez.psxcare.com :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

(Ps, jag har skickat ett mail till din arbetsgivare, samt tipsat mcdonalds om att det snart finns extra personal att tillgå) :-)

Comment

deras hamburgare suger föredrar smörgåstårtor inga jobb lediga där ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X