Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

.iso eller .rar-fil?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• .iso eller .rar-fil?

Hej

Om jag vill "ta ner" ett spel från nätet och hittar spelet som jag vill ha som .iso och .rar. Vilken är den "bästa" filen att ladda ner .iso eller .rar. Vad jag har kunnat läsa på forumet så måste jag ha tag på alla .rar-filer för att det ska bli en .iso-fil? Men om nu spelet redan finns som en iso-fil räcker det att bara ta ner den då och strunta i .rar-filerna?

Tack på förhand

Det spelar egentligen ingen roll vilken av dessa du väljer. Men det kanske kan vara en fördel att välja .rar iom att du då kan ta filerna från flera olika ställen samtidigt, och därmed ta hem det snabbare förutsatt att du har en snabb uppkoppling.

Vis av erfarenhet brukar man lätt bli "dissad" om man försöker tanka ner en .iso som är typ 3.4Gb!!

Comment

Håller med föregående, det är inte roligt att sitta med på 0,5-lina och se en börja plocka en fil på 3,4 Gb.

Comment

Original inlägg av SiDar
        Det spelar egentligen ingen roll vilken av dessa du väljer. Men det kanske kan vara en fördel att välja .rar iom att du då kan ta filerna från flera olika ställen samtidigt, och därmed ta hem det snabbare förutsatt att du har en snabb uppkoppling.

Vis av erfarenhet brukar man lätt bli "dissad" om man försöker tanka ner en .iso som är typ 3.4Gb!!
        Jo jag har en 10 mbit lina så det räcker ju. Men ska testa det som ni föreslår.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X