Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kan inte byta ip nr när jag använder xbox mediaplayer som dashboard.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kan inte byta ip nr när jag använder xbox mediaplayer som dashboard.

Jag har problem med xbmc jag har lagt in det som dashboard och allt funkar perfekt utom nätverket.jag har skrivit in ip:t i x-b-m-c.xml 10.10.10.90 men när jag kollar på info står det att det är 192.168.0.3 och när jag kopplar upp till det ip:t med flash fxp står det
    CWD /C/
    550 CWD failed. "//C": Permission denied.
    D+E+F: samma sak.
    det funkar perfekt att starta med min evox cd med ip 192.168.0.3
    är det någon inställning jag glömt eller???

alltså xbox media center inte xbox media player.

Comment

när du skriver x-b-m-c.xml menar du då Mediacenter.xml ? För om jag inte minns fel är det i den filen du skriver in din IP cfg.. ?

Comment

ja det gör jag, och jag har skrivit in ip:t där.

Comment

Noterade precis att i min XboxMediaCenter.xml har jag inte matat in nånting alls och då tar den inställningarna från EvoX istället. Det står till och med i filen:
          <!-- option 1: leave empty to use the current settings (from evox, avalaunch or other dashboard) !-->

Comment

Du ska skriva in din IP adress i FileZilla Server.xml, kolla in denna rad och lägg in Din Xbox's ip adress här:

<Item name="Custom PASV IP" type="string">192.168.59.1</Item>

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X