Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

streama

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• streama

tjena !
    har en liten fråga.läste nånstanns att man kunde dela ut datorns dvd spelare och streama film från den hur gör man ??
    har ju iofs en samsung spelare i boxen och den klarar ju det mesta men jag har märkt att den inte tycker om att jag bränner för många filmer på en dvd skiva
    så jag tänkte att det vore ju fint om man kunde köra via datorns spelare.

Prova med Relax .. har inte testat det själv med det borde funka..
    Relax i Datorn.. streama till XBMP eller XBMC i Boxen.
    (XNS = Relax)

Comment

ok ska testa det tackar för det snabba svaret

Comment

Om du kör xp/2000 så skulle jag rekommendera smb för utdelning utav filer, kräver inte att nåt extra installeras..

Comment

okej och vad är smb för något

Comment

SMB = Samba = Vanliga Windows shares
            Alltså det du får när du högerklickar på en mapp och väljer dela ut!

Comment

För å reda ut begreppen här så står smb INTE(dock verkar alla xbox användare tro d =) för samba.
              SMB = "Server Message Block" och är ett protokoll för att dela ut filer och skrivare. Samba är däremot ett fritt programpaket som implementerar smb-protokollet för unix-maskiner.

Comment

Man lär sig något varje dag!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X