Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopiera James Bond till hd med XBCopy

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kopiera James Bond till hd med XBCopy

Hej.
    Kan någon hjälpa en newbee med ett litet problem:

Har kopierat James Bond - Everything Or Nothing till XBox HD (som backup förstås) med hjälp av XBCopy. Detta var inga problem utan funkade alldeles utmärkt. Efter att ha bootat om Boxen provar jag att starta spelet som ligger placerat på e:\games. Titeln ligger snyggt å prydling i spellistan. När jag väljer att starta spelet blir sedan bilden svart å inget mer händer.
    Kan någon förklara detta för mig?
    Är spelet kopieringsskyddat?
    Eller vad?

Vore tacksam för ett förlösande svar a.s.a.p

Hälsningar
    Speedster

Har precis samma problem?
    Vad är det för fel?

Comment

om de e rar fil packar ni upp den om de e iso så måste ni gå in på apps complex tools sen iso utilities så (hur ska man säga) packar ni upp iso filen

Comment

Jag har hyrt spelet och lagt in det med dvd2xbox men det funkar inte.
        Vad måste jag göra så det funkar?

Comment

Lägg in det med Xfer, Qwix el liknande
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
            Lägg in det med Xfer, Qwix el liknande
            Jag har för mig att man behöver en patch för att få det att fungera. Borde finnas på Xbins så sök där
            * Xbox V1.1
            * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
            * 160 GB Samsung HD
            * 10 000+ Roms
            * 70+ XBOXspel

Comment

Har exakt samma fel, har backup från orginal DVD skiva PAL, ska alltså inte behöva ändra till NTSC som jag läst på i så många trådar.

Vet någon vilken patch som behövs för detta? Jag har tagit bort media checken genom Hackman Hex editor, men det blir samma sak...

Är det något annat som kan behöva patchas när det är inlagt med xbcopy?
              X2 Pro 120Gb/8Mb Seagate Barracuda... & updating

Comment

det finns en HDD fix för PAL versionen av EON....
                Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                http://945gl.no-ip.org
                #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Complex tools

Lägg in det med Complex Tools och se till så att du ställt in automatisk patchning av XBE filer i dess config fil (ComplexTools.xml). Det är enda programmet som klarar EoN vad jag vet.

Ska ni sen bränna backup på det så se till att få med dom PATCHADE filerna (default.xbe), dvs dra det inte från D:.

Comment

Någon som fått till det att lägga in bond på xboxen. jag har xecuter2 och evolution x . men det som dom beskriver här måste väl vara nått annat. nån som kan förklara eller är jag helt ute och cyklar

Comment

Spelar ju ingen roll vad du har för chip/bios/dashboard. Det som avgör är vilket program du lägger in Bond med (kopierar in det till din hårddisk). NTSC versionen som cirkulerar kräver att du ställer om din PAL-xbox till NTSC för att kunna köra vissa uppdrag (bil/helikopter m.fl). Vill du däremot ta backup/lägga-in-på-hårddisk på svenska PAL-Bond så måste du göra det via ett program som klarar att patcha det.

Jag rekommenderar i det fallet just Complex Tools.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X