Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp Vad skall mad göra?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp Vad skall mad göra?

Hej alle sammans.. Jo det är så här jag har kollat runt ganska mycket på forumer men inye hitta något svar eller lösning på det problem jag har.
    Det är så hör att jag har fixat MTX Mototrax,men det är några mappar i spelet som har för långa namn. jag har provat allt( döpa om filen och sedan döpa om den till orgfinal namn när den är i boxen) men det går inte skriva några flera tecken på vissa bilnamn. xboxen vill inte ta emot hur många tecken som helst. ett ex: på hur
    ett filnamn är...NoFear_Elektron04_orange_arm_flip_001.img.xbx

Vad skall jag göra? vär det någon som fattaer vad jag menar? eller skall jag förklara ännu tydligare?

Jag menar att det finna många mappar dom innehåller FILER med långa namn( Nån son vet hur många tecken xboxen klar ar av att visa i ett filnamn?)

Comment

Är det ingen som vet?

Comment

Boxen klarar av 42 tecken, och jag har lagt in MTX utan problem

Comment

men det finns ju filer mer 46-50 tecken. hur gjorde du då LaserFaser?
          Filerna ligger i mappen(mapparna)
          MTX Mototrax\data\textures\Rider_M\Boots\Generic eller dom flesta i mapparna på
          MTX Mototrax\data\textures\Rider_M

Comment

Original inlägg av Snuffe
            men det finns ju filer mer 46-50 tecken. hur gjorde du då LaserFaser?
            Filerna ligger i mappen(mapparna)
            MTX Mototrax\data\textures\Rider_M\Boots\Generic eller dom flesta i mapparna på
            MTX Mototrax\data\textures\Rider_M

Antar att du har versionen som CSiSO släppt.... ta hem PROJECTX verren istället så kommer det säkerligen att fungera!
            Läs nedan.....

Special note : First of all CSiSO had bad dirstructure in
            /data/models which makes it impossible to play with some bikers,
            like for example 'Davi Millsaps' (system crash).

Also the CSiSO release didn't work for HDD play (Long filename
            limitation). Ours works off the DVDR or HDD, take your pick.

Comment

ok... tack för svaret, skall fixa den då

Comment

Men måste man tanka en helt ny version för att få det att funka???

CSiSO måste ju ha provat den innan dom skicka ut den??

Finns det ingen FIX som kan fixa det?
                För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

Comment

hej, jag vet att det här kanske inte har med eran tråd att göra men jag tycker det låter som om ni har kläm på det hela. jag laddade hem MTX Mototrax och då hette filen följande: CS-MTXM.ISO och det verkar som om det är någe fel på alla spel som jag laddar hem för när jag bränner ut iso filen på en DVD-R skiva så akn inte mitt XBOX läsa den!? jag stannar i min MS Dash. vad är felet? bränner jag spelen på fel sätt? Tacksam för svar...Robin

Comment

Original inlägg av MjaFFapA
                    hej, jag vet att det här kanske inte har med eran tråd att göra men jag tycker det låter som om ni har kläm på det hela. jag laddade hem MTX Mototrax och då hette filen följande: CS-MTXM.ISO och det verkar som om det är någe fel på alla spel som jag laddar hem för när jag bränner ut iso filen på en DVD-R skiva så akn inte mitt XBOX läsa den!? jag stannar i min MS Dash. vad är felet? bränner jag spelen på fel sätt? Tacksam för svar...Robin
                    Din läsare i xboxen kan inte läsa de skivorna du köpt, jag köper traxxdata från jme och dem funkar finfint. www.jmedata.se

Comment

Jag laddade först hem versionen med för långa filnamn och det fungerade inte så bra. Nu har jag laddade hem den andra versionen på 2,8gb men när jag ska föra över den så står det att den bara är på ca 65mb, någon som vet hur mn löser det problemet?

Comment

jag tankade den med "för långa fil namn" men det stod i .nfo filen vad man skulle döpa om fílerna till....... funkar hur bra som helst.......
                        Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                        respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                        Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                        http://945gl.no-ip.org
                        #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X