Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama spel

Går det ha ett spel på datorn, när man har boxen i nätverk, och spela på xboxet?

Tyvärr så tror jag inte det går, då nätverk inte ger samma kraft som xboxen klarar! Och om det nu går så skulle det vara väldigt segt att spela spel.
    Jag har hört att en del provat streama film över nätverket, men att det tydligen inte funkar så jätte bra med de program som finns. Men det kan ju vara skit bakom spakarna också!
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Ok. Men jag brukar streama film med programmet RelaX från pc till boxen, det går ju finfint iaf.

Comment

Original inlägg av Jonte19
        Ok. Men jag brukar streama film med programmet RelaX från pc till boxen, det går ju finfint iaf.
        Då är det skit bakom spakarna hos dem jag pratat med då!
        Det kanske funkar ändå att streama, men ack så tror jag sannolikheten är väldigt liten. Du får höra med någon som har mer erfarenhet av nätverk!

* 1 Xbox360 V0078FK
        * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Säkerligen. XboxSpel är ju större och kräver mer än en sketen film iaf hehe.. aja om nån vet nåt om det här så är jag tacksam för svar.

Comment

100mbit nätverk är nog snabbt nog för att spelen skall fungera om någon hackar ihop en fungerande network redirector.
            Streama fungerar fint, du kan streama från en dator till flera boxar samtidigt på 10mbit utan problem.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
              100mbit nätverk är nog snabbt nog för att spelen skall fungera om någon hackar ihop en fungerande network redirector.
              Streama fungerar fint, du kan streama från en dator till flera boxar samtidigt på 10mbit utan problem.
              Jasså det är så pass att det kan funka ifall någon sätter sig in i det hela!
              Skulle vara bra, man sparar en massa plats på diskarna.

* 1 Xbox360 V0078FK
              * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Original inlägg av Eggan
                Jasså det är så pass att det kan funka ifall någon sätter sig in i det hela!
                Skulle vara bra, man sparar en massa plats på diskarna.
                varför streama spel fr en Pc när du kan lägga in en 200-300GB direkt i xboxen onödigt ha 2 saker igång bara för att spela spel???
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

varför streama spel fr en Pc när du kan lägga in en 200-300GB direkt i xboxen onödigt ha 2 saker igång bara för att spela spel???
                  Det är billigare att streama
                  Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                  respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                  Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                  http://945gl.no-ip.org
                  #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Billigare?????
                    Äh jaså jag menar du har ju den i din PC bara att plocka ur den därifrån & sätta den i xboxen OM den gör mer nytta i den.
                    köpte en 200GB HD Seagate igår för 998:- inte så dyrt tycker jag
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                      Billigare?????
                      Äh jaså jag menar du har ju den i din PC bara att plocka ur den därifrån & sätta den i xboxen OM den gör mer nytta i den.
                      köpte en 200GB HD Seagate igår för 998:- inte så dyrt tycker jag
                      Japp så sant som sagt! Men sen finns det dem som inte är så händiga och inte förstår till 100 % hur man ska göra när man installerar en ny HD!
                      För dem kan det ju vara ett alternativ
                      Och sen finns det ju "Dunder-super-spel-nördar" som har flera hundra spel inlagda samtidigt och vägrar ta bort för dem spelar allt säger dem!
                      Själv så håller jag med dig, smidigare och bekvämare och köra från HD'n!

* 1 Xbox360 V0078FK
                      * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

"Japp så sant som sagt! Men sen finns det dem som inte är så händiga och inte förstår till 100 % hur man ska göra när man installerar en ny HD!"

tror du dom fattar hur man konfigerar nätverket så att man kan streama spelen då`?
                        haha lättare at byta hdd..

Comment

Där har du en poäng!
                          Men, vem fan vet, de kanske är personer som är bättre på mjukvara än hårdvara

* 1 Xbox360 V0078FK
                          * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Jag skulle gärna streama spel från 4x300gb i en pc istället för att hålla på och radera saker från 300-giggaren i boxen hela tiden :-)
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

från 4 x 300 sammtidigt? multitasking

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X