Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avalaunch, ingame reset !?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Avalaunch, ingame reset !?

Hallåj,

nu ska vi se... har nyaste bios 4983, nya avalaunch, har aldrig kunnat läsa brända spel, men jag kan läsa xvid/divx/vcd/svcd från cd-r dvd-r, men med spel dvd-r (samma som jag har filmer på) så säger den effter en liten stund effter man laddat upp spel meny att discen e damaged ot dirty (och boxen hänger sig). såg någonstans att man kunde stänga av INGAME RESET för det. vart gör jag det i avalaunch ?

Tacksam för svar !

system utils ...................
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      system utils ...................

har letat igenom men hittar det inte :/

Comment

Original inlägg av GRiZZLYFiRE
        har letat igenom men hittar det inte :/
        eftersom du kör X2 bios måste du tanka ner ett speciellt program för det. Det medföljer den officiella .83-releasen.
        * Xbox V1.1
        * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
        * 160 GB Samsung HD
        * 10 000+ Roms
        * 70+ XBOXspel

Comment

Original inlägg av Cerber0s
          eftersom du kör X2 bios måste du tanka ner ett speciellt program för det. Det medföljer den officiella .83-releasen.

Tackar tackar....men det funkade inte...någon annan som har en bra lösning på detta ?

Kan läsa cd-r dvd-r (Memorex) som är filmer på...
          när man sen testar en dvd-r med ett spel....då kan jag komma förbi intro o sånt i spel.. sen händer detta "The disk is dirty or damaged" (sen hänger den sig)

varför går det så j*vla bra med filmer, och inte spel ? nån som stött på detta ? vad har ni för förslag....

Comment

I system utils i evoxdashen kolla mina bilder genom att klicka på mitt namn
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

I system utils i evoxdashen kolla mina bilder genom att klicka på mitt namn

vaf*n....testade det med.....no worky

Comment

har du den seaste x2 bioset åxå? 4983.06

Comment

har du den seaste x2 bioset åxå? 4983.06

japp det har jag...

Comment

har du superdisc inlagt??

Comment

kom på en sak som jag inte sagt tidigare....i setting s där det är BIOS... där står det chip = unknown !

Comment

Original inlägg av dizazter-mazter
                        har du superdisc inlagt??

nej, kan inte bränna det på en cd-rw...för stort....
                        och den kan ej brännas på en dvd. så vettefan :/

Comment

jo de kan duu visst om du laddar ner superdisc 3.7 rc8 LITE...där kan du ändra in game reset enkelt

Comment

har du satt det på no på alla 3 IGR ställerna i system utils i evoxdashen.
                            Håll inne left trigger, right trigger, back, start, då resetas boxen till evolutionX dashen.
                            Att det står bios unknown beror på att det fatts en sträng under bios i evox.ini lägg till under [BIOS]
                            ROM = "X2_4981.06",0xca25c9b3721da8c96c4770515dbcda0 7
                            ROM = "X2_4981.67",0xb6eb9fb7b79795c962b7f998ee4a869 4
                            Rom = "X2 4983.06 - 256k",0x5a1e9bce94dd8183906745841850f839
                            Rom = "X2 4983.67 - 256k",0x80690587d8b936dd5c3e689fcaef8ae6

Comment

Original inlägg av dizazter-mazter
                              jo de kan duu visst om du laddar ner superdisc 3.7 rc8 LITE...där kan du ändra in game reset enkelt

om du har läst noga så har jag redan testat det :/ utan framgång

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X