Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spela svcd/bin,cue på xbox utan att packa upp? (behöver svar snabbt)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• spela svcd/bin,cue på xbox utan att packa upp? (behöver svar snabbt)

Undrar dom det står i rubriken, kan jag lägga in en svcd film som ligger i en bin fil och spela direkt på xboxen?

alltså, lägga in bin och en cue fil i en mapp på xboxen och sedan spela i xbmc/xbmp utan att behöva "packa upp"/bränna bin filen?

behöver svar snabbt!

tack på förhand/Gustav

ingen som vet?

Comment

nej det går INTE
      * Xbox V1.1
      * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
      * 160 GB Samsung HD
      * 10 000+ Roms
      * 70+ XBOXspel

Comment

Cerber0s (har du provat??) och Gurra85, självklart att det GÅR att spela upp .bin filer. Gör det i princip dagligen via Xbox Media Center och det fungerar riktigt bra. Har varit med om att nån film inte går att spela upp men då har jag använt Deamon Tools och monterat cue+bin filen på datorn och sedan delat ut den virtuella cd-spelaren och spelat upp den via SMB i XBMC.

/ABSiNSANE

Comment

precis man måste STREAMA .bin filer.... går itne psela upp direkt i boxen......
          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
          http://945gl.no-ip.org
          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Men visst går det att spela upp dem direkt på boxen också, även gjort det ett flertal gånger... Aldrig provat från CD alltid från hårddisk.

Comment

eeeeeeeeeh?????? jaha då kan du juh vara så snäll att berätta hur i h-e du har lyckats med det....
              vilket program? vilken relese? vilket väder va det ute? osv osv osv.........
              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
              http://945gl.no-ip.org
              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Har kört så sen typ version 040309 av XBMC. Bara för att testa det kopierade jag alldeles nyss in en skitfilm, Starship Troopers 2 i bin-format, och det GÅR alldeles utmärkt att spela upp den! Just nu kör jag version 040516.

Just nu är det grått ute och 17 grader...

Comment

Det står i den nyaste att man kan köra filmer i RAR format?
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

vf då för? du sparar kanske 5-10 mb MAX på att rara en film
                    Och angående bin e jag fortfarande tveksam...
                    * Xbox V1.1
                    * 160 GB Samsung HD
                    * 10 000+ Roms
                    * 70+ XBOXspel

Comment

Man kanske laddat hem filen i .rar-format, skönt att slippa packa upp då... eller om man sharar allt på en rar-only-hub...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av pege63
                        Det står i den nyaste att man kan köra filmer i RAR format?
                        Någon som lyckats med detta? När jag öppnar en mapp med massa rar i så är den helt tom. Detta gör jag via en SMB-share om det nu ska spela nån roll...
                        Skulle vara tacksam om någon förklarar hur ni lyckats. Kör med XBMC 2004-06-03!

Comment

Cerber0s, förstår inte varför du är tveksam... Om jag säger att jag kan köra bin så kan jag det. Varför skulle jag ljuga? Men om det inte fungerar för er, kan jag inte förklara varför, måste ha en j-vla tur att det fungerar...

Comment

Jag kan köra .bin-filer också. Eller det vill säga att jag öppnar upp binfilen och ser då 4 mappar, i MPEG2 ligger själva filmfilen - och den är det bara att starta. Funkar för mig iaf.

Comment

hehe jaja förlåt för min skepsis, såg att det fungerade nu härmodagen Fantastiskt vad de bygger in
                              * Xbox V1.1
                              * 160 GB Samsung HD
                              * 10 000+ Roms
                              * 70+ XBOXspel

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X