Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nåt bättre program för justering av filnamn?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nåt bättre program för justering av filnamn?

Alternativt nåt ftp-prog som automatiskt förkortar å grejar. Fast helst bara filerna den tankar upp, lämnar originalen orörda alltså. .

Har testat fatxrenamer (tar inte dirs!?) och xboxify (kraschar).
    Att inte få med dirs känns halvjobbigt om man ska tjoffa över 30gb mp3..

Prexboxcopytool är skitbra. Efter du tankat upp filerna så kan du Restor default, alltså döpa tillbaka dom till orginalnamnen.

Comment

Här är några verktyg. Beskrivningarna är tagna från xbox-scene.

>> PreXBoxCopyTool
      Description
      * A tool used to renamed files and directories using configurable intelligence.
      * If used with default settings this will remove any differences between fat and fatx
      * Very good for copying roms to xbox

>> XboxIfy
      XboxIfy is a tool which scans a directory on your (local) hard disk and changes the names of all files and directories so that the files can be copied to the Xbox without any problems. It's very useful if you wish to copy all your "badly" named MP3s ober to the Xbox

>> baRenameX
      A file renaming utility to make files Xbox legal. It has a variety of options to provide flexibility when naming files. Also has a preview window so that you can preview what files will be named based on the various user defined settings.
      You can also forcefully rename any file by double clicking on it.
      baRenameX will also rename files back to their "Pre-Xbox" names if you choose to do so. It will also store a log in the event you want to name files back later.
      There is now FTP support for transferring files directly to the XBox.
      A ZIP feature has also been added that will individually ZIP each file in the directory that is not already .zip'ed
      Attached Files
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bara hunnit testa PreXBoxCopyTool men det verkar fungera utmärkt..
        Tackar å bockar.

Comment

Hur funkar egentligen PreXBoxCopyTool ?
          Jag vill lägga in emulatorspel, men måste först förkorta dem. Men jag kan inte få ur dem ur .iso-filen ? Hur får jag först ut dem, går ju inte föra över via ftp till xboxen, för jag måste FÖRST förkorta namnen. =/

Comment

MP3 FAT-X Renamer är bra för mp3: or. Döper om "on the fly" så filernas namn blir orörda på datorn och du kan se till att otillåtna tecken också byts. Om du har en bild i roten på ett album så fixar MP3 FAT-X Renamer så att bilden funkar som ikon i xmbc.

Sacksat från nfo fil:

Creator: CRP
            Website: http://mp3fatx.de.vu/

Introduction:
            MP3 FAT-X Renamer 0.75b by CRP is a Win32 application which allow
            you to transfer (and synchronize) your MP3 collection from your
            computer to the Xbox's build-in hard drive and even any Folder.
            The program has a integrated FTP-client that connects directly
            to the integrated FTP-server and transfers all the files and
            folders you select, but what makes this program unique is that
            it auto re-names all MP3 files (and the folders they are in)
            on-the-fly during transfer making them compatible with the FAT-X
            naming convention. The original MP3 files & folders remain
            untouched during this process.
            (*Foot note: FAT-X, the Xbox file system only support 42 characters
            and do not support many foreign letters or odd characters
            (more info on this in the XBMP FAQ).

Verisionen är nu uppe i 0.83b och inte 0.75b som står i nfo:n.
            Last edited by MrNismisk; 2005-01-07, 05:28. Anledning: : samt o blev nån smily grej
            Crystal xbox v1.6
            DVD: Philips, tar cd-r
            Hårdisk: Maxtor 160Gb
            Grafik: xcalibur
            Chip: DuoX 2
            Bios: M8plus_16

Comment

öppna isofilen med xFER

Comment

Vet någon om det finns något program som inte är så brutalt utan istället döper om å och ä till a och ö till o?
                Det måste även klara av katalogstrukturer...

Comment

Ftp:en i Xbmc döper om filerna automatiskt också.

Comment

finns de något program som även kan ta bort nummer framför låtarna.....har lagt in ca 400 låtar från ett par skivor och alla har nummer framför sig....lite jobbigt att själv byta namn på alla...

Comment

Finns till PC. Har för mig att jag brukade använda något som hette namewizard eller liknande.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

För långa filnamn

Jag använder nya XBMC för att köra FTP PC till Xbox, funkar kanon förutom att det fortfarande är problem medför långa filnamn, något smidigt sätt att lösa detta?

Comment

Pre XBox Copy Tool

Kan någon förklara för mig hur Pre XBox Copy Tool funkar egentligen??? När "restore.ini" är skapad, hur restorar jag filnamnen i xboxet?
                          Djörch is a DJ!

Comment

Original inlägg av Sin Visa Inlägg
                            Prexboxcopytool är skitbra. Efter du tankat upp filerna så kan du Restor default, alltså döpa tillbaka dom till orginalnamnen.

thx!

Comment

Oj detta var gammalt och "out-dated"
                              i xbmc finns numera en funktion som heter fatx begränsare.. normalt skall man ha den avstängd så man har koll på om filler döps om (förödande för t.ex spel)
                              men kan ju vara smidig att ha på när man skall föra över MP3 eller dyligt till xboxen...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X