Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna img-filer korrekt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna img-filer korrekt?

Jag har provat att bränna en dvd-film, den var i formatet .iso, brände den i alcohol 120%, och den funkar mycket bra. Men hur bränner man en img-fil?
    Jag har provat i nero 6 ultra och det blev inte så bra, detta formats stödjs ju egentligen inte, samma sak i alcohol 120, där måste man ju ställa in blockstorlek och sånt. Vad ska jag använda mig av för program? Hur ska man göra?

Jag blir så arg när det går som det går. Provade nu med stomp record now max, och allt såg ju så bra ut. När jag sedan ska läsa skivan i xboxen så startar den men just när man tror det ska börja så blir det bara svart och inget händer. Hur ska man bränna en img-fil korrekt?
    Samma film funkar jättebra om man mountar den i datorn och tittar på power-dvd.

Comment

Prova med att använda dvddecrypter när du bränner... Funkar klockrent till alla filmer jag brännt. Han en Samsung i xboxen!

Comment

Har provat dvddecypter nu, brände i 2x på mina -r bulkpaq-skivor. Filmen går igång men det blir svart en lång stund, sedan kommer menyn och allt verkar okey. Jag har en thompson i min box. Men jag tycker skivorna skulle passa bra eftersom en annan film startade klockrent, den var av format .iso och körde den i alcohol 120%. Just nu känns det jobbigt när det bara krånglar.

Comment

Jag använder Nero när jag bränner mina .img filer.
          Bara ta bränn image och ändra till det formatet och köra!
          Ack så kommer Nero att varna att det inte kommer att gå så bra, men i det flesta fallen så går det klockrent!
          Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
          * 2 Xbox V1.3 / V1.4
          * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Fick en .img att funka igår, fick då göra såhär.

Mountade .img-filen med deamon tools.
            Skapade en ny dvd-bränning i nero, ställde in alla inställningar efter en guide jag hittade på nätet. Drog sedan över filerna från den mountade img.-filen till den bränning jag skapdeoch brände. Fick det då att funka välldigt bra.

Comment

.img är ju en clonecd-imagefil, skulle vara logiska att använda CloneDVD då
              * Xbox V1.1
              * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
              * 160 GB Samsung HD
              * 10 000+ Roms
              * 70+ XBOXspel

Comment

Jag som trodde jag hade hittat ett bra sätt att bränna, img.filerna på, men icke. Nu blev det ju nå skit med bränningen igen.
                Tycker inte det borde bli så eftersom det funkade så bra med en annan img-fil. Nått lurt fel är det, men vad?

Comment

Mounta filmen i daemon tools. Öppna DVD-Decryptor och rippa den.
                  Då får du ett annat format som du kan bränna i Nero.

Edit: Annars när du mountat filmen så startar du nero och kör en copy på dvd:n bara.

Comment

Tycker det är så konstigt, dom flesta verkar ju bara öppna filen och bränna. Kan olika .img -filer funka olika bra när man bränner dom?

För övrigt så kör Clone DVD .iso -filer och inte .img, så långt jag kunde se i alla fall.

Comment

Ja ja använder alltid nero när jag bränner, och jag kan bränna *.img me de utan problem.

Comment

Cerber0s: Håller med, men jag måste även medge att för mig fungerar det inte med CloneDVD.
                        Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
                        * 2 Xbox V1.3 / V1.4
                        * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Spelar det någon roll vilken version av nero man har, någon sa att från 6:an så kunde det bli någon konstigt, (vilket jag inte tycker det borde bli). Han rekommenderade 5.5, men i den versionen hittar programmet inte brännaren . Vet någon om det spelar någon roll vilken version man har?

Comment

Tror inte de spelar nån roll Jag har Nero Ultra Edition 6.3.0.3 och jag har som sagt aldrig haft problem med att bränna nåt.

Comment

VÄLDIGT gamla versioner lär väl inte hitta dvdbrännare, än mindre ha kapacitet att bränna DVD-skivor
                              * Xbox V1.1
                              * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                              * 160 GB Samsung HD
                              * 10 000+ Roms
                              * 70+ XBOXspel

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X