Har provat 2 st linuxversioner, dynebolics, och the linux xbox project's: Båda hakar sig vid uppstart, dynebolics hälsar "error loading kernel" och lxp's hälsar "error loading file" (Inte vilken fil dock) jag har ett X24983-bios. Varför funkar det inte?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Linux funkar ej :(
Collapse
X
-
Tror nog att lilla pojken får ge lite mer information. Hur försöker du installera? Du missar möjligtvis något under installationenOriginal inlägg av Cerber0sHar provat 2 st linuxversioner, dynebolics, och the linux xbox project's: Båda hakar sig vid uppstart, dynebolics hälsar "error loading kernel" och lxp's hälsar "error loading file" (Inte vilken fil dock) jag har ett X24983-bios. Varför funkar det inte?
- Citat
- Flag
-
err? Jag packar upp ISOn och lägger de på hårddisken
Dynebolics provade jag även på CD. Och vadå installera? Det är ju fan en bootskiva den ska vara idiotsäker...
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
- Citat
- Flag
Comment
-
Linuxproject verkar vara så att man installerar den då dom har lite guider osv på sin egen sida, värt att kolla upp?Original inlägg av Cerber0serr? Jag packar upp ISOn och lägger de på hårddisken
Dynebolics provade jag även på CD. Och vadå installera? Det är ju fan en bootskiva den ska vara idiotsäker...
Sedan Dynebolics på Dynebolics hemsida stå det:
Så det verkar finnas till både pc och xbox, du kanske har laddat ner fel version? Eller så kanske din xbox inte har bios som stödjer den versionen du har laddat nerThe new 1.1.1 version is out today, bugfix release: if dyne:bolic wasn't booting on your machine, this will fix the problem! Only AWARD bios computers were affected by a bug, if 1.1 allready works for you, there is no need to upgrade. Thanks to all the people helping to track the problem on our mailinglist!
If you allready have the older iso, you can use rsync to save bandwidth downloading only differences.
- Citat
- Flag
Comment
-
Cerber0s liiiiiiiiiiiiite fel avdelning för Linux frågor va
?
men pröva Xebian eller Gentoox...... dom ska fungera........respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
- Citat
- Flag
Comment

Comment