Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Superdisc-problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Superdisc-problem

Hej!
    Jag laddade hem Superdisc 3.7rc8 (om jag minns rätt), den är över 800mb stor, således går den inte att bränna på en CD-skiva. Jag har försökt att bränna på en DVD-RW men Nero säger att det är en ogiltig skiva (ja, den är tom osv). CloneCD kunde inte heller. Drog då istället hem Superdisc 3.6, som var mindre, brände den på en CD-RW och den startar upp fint.
    Jag försöker få igång en FTP-server på xboxen så jag kan backuppa mina grejer. Först in i nätverksinställningarna, ställer in ip osv osv (jag kör statiska ip:n här i huset), men det går ju inte att spara då man kör ifrån skivan.

Hur bränner man superdisc på en dvd (den 800mb stora)? Har en NEC 2510 och en Traxdata DVD-RW.
    Superdisc 3.6 stöder inte statiska ip-adresser (då det inte går att spara) ?

MVH Matte

jag har bränt min Superdisc 3.7rc8 på en Princo DVD med Alchol120%. Har en Nec ND1300a-brännare.

Notera även att det finns en Superdisc 3.7rc8 Light version som ryms på en CD.

Comment

Notera även att det finns en Superdisc 3.7rc8 Light version som ryms på en CD.

den heter LITE ........

Jag försöker få igång en FTP-server på xboxen så jag kan backuppa mina grejer. Först in i nätverksinställningarna, ställer in ip osv osv (jag kör statiska ip:n här i huset), men det går ju inte att spara då man kör ifrån skivan

tror att SuperDisc har en egen IP adress.... 192.168.0.2 tror jag..... men det är väll bara att pröva..... 192.168.0.x vet jag att den har iaf..... kan vara .100/.101/.102 åxå....
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Superdisc 3.7rc8 har två avalaunch man kan starta i menyn med olika fasta ip-adresser.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaren! Under tiden installerade jag superdisc 3.6. Går det att installera senaste superdisc utan att formatera något? Så att jag behåller mina freeware-spel osv.

Comment

Original inlägg av Lucif3r
            den heter LITE .......
            I min ovilja att använda en amerikansk förvrängning av ett engelskt ord så råkade det bara bli så...

Som svar till ovan fråga: Ja ..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X