Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EVtool hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• EVtool hjälp

Tänkte patcha mitt bios så IRG funkar, har bara några frågor så allt blir rätt. Har xbox v 1.6 och ett smartxx chip

1. Har laddat hem EvolutionX M8 Bios_v1.6 och EVtool_1.0.6 och det är rätt va?

2. Är det bara att välja Open och välja bioset och sen kryssa i IRG Method "More Compatible" och sen spara?

3. Behöver bioset heta M8_16.bin när jag flashar in det eller kan jag döpa om det till t.ex M8_16_IRG.bin? eftersom jag kommer ha kvar orginal M8 1.6 bioset och lägga in det nya på en annan bank på chippet.

4. Behöver jag ändra något i evox.ini filen för att dashborden ska funka direkt med det nya bioset?

5. Behöver ja aktivera IRG i evox eller funkar det dirket när man har patchat in det i bioset, och isf vilka knappar är det för att reseta?

Ja, du har rätt bios och rätt verktyg.
    Bara att starta verktyget och spara.

Filnamnet spelar ingen roll. (Möjligt att den måste sluta på .bin ;-)
    IGR ska inte vara aktiverat i EvoX när du har det i bioset. Det är bara att flasha och köra.
    Samma knappar som vanligt för att resetta.

Comment

Ok tack för det snabba svaret. Vilka är dom vanliga knapparna då?

Och det är ingen fara att köra ett patchat bios va?

Comment

De vanliga knapparna är båda triggerknapparna + back + play. (alla på en gång)
        EvTool fungerar riktigt bra. De patchar man lägger in med den fungerar och
        ställer inte till det när du flashar.
        Om flashningen misslyckas så är det troligen något annat som är fel.

Så länge inte strömmen går medans den håller på att flasha så sitter du nog säkert.

Comment

De vanliga knapparna är båda triggerknapparna + back + play
          den heter START
          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
          http://945gl.no-ip.org
          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X