Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör jag med bränningen?

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör jag med bränningen?

Så här har jag gjort jag la över ett spel till Xboxen,
    sedan från xboxen till pc:n.
    Hur gör jag för att bränna ut spelet så det går att
    spela? måste jag göra om filerna på något specielt
    sätt eller är det bara att bränna?

Har letat efter en liknande tråd hitta ingen!
    (kan hända att jag letar dåligt) =)
    ursäkata för möjliga stav fel!

tack på förhand

Du måste göra det till en xiso gör det med tex xboxisotool, sen bränner du den som vanligt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      Du måste göra det till en xiso gör det med tex xboxisotool, sen bränner du den som vanligt
      Var kan jag ladda ner det?? och tack för svaret!

Comment

Det finns på CD under:
        SD3.7\Inst\f\PC Stuff

eller sök på googles xboxisotool tror det finna att ladda ner här på forumet
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det finns på CD under:
          SD3.7\Inst\f\PC Stuff

eller sök på googles xboxisotool tror det finna att ladda ner här på forumet
          men när man packat upp alla filer med rar så får man ju en iso, är det inte bara och bränna den?? Varför måste man använda xboxisotool....vad är det för skillnad på vanlig iso och xiso?

Comment

det är olika filsystem på pc och xbox jag brukar göra en xiso med xboxtool sedan så hämtar jag bilder mm bränner med nero (obs som image) på låg hastighet sedan så är det en bra ide att läsa forumet om vilka skivor som går till din dvdläsare i xboxen se backupp/patcher för mer info mvh
            Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
            160 gb samaung lättare kan få hjälp
            samsung dvd
            x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

Original inlägg av Shivaspace
              men när man packat upp alla filer med rar så får man ju en iso, är det inte bara och bränna den?? Varför måste man använda xboxisotool....vad är det för skillnad på vanlig iso och xiso?
              För när du packar upp ISOn med xboxisotool får du fram innehållet på ISOn

Comment

okej så om jag fattat det rätt så ska jag göra så här

1. Packa upp alla rarfiler till en iso
                2. Göra om iso:n med tex xboxtool till en xiso
                3. Bränna xiso (Som nu är upp packad till många filer) till en image som sparas på datorn?
                4. Bränna imagefilen till dvd skiva.

fredde 69: Vad menar du att hämta bilder mm...?

Comment

Que?
                  Du använder WINRAR för att packa upp den, då får du fram en ISO fil.
                  OKi starta brännar programmet, leta upp bränn ISO, bränn ison, klart.

Vill du se vad ISOn du fick fram innehåller kan du använda XboxIsoTool för att packa upp ison till valfri katalog.
                  Då kan du se vad den innehåller, men skit i det nu.

Vad är BIN- och CUE-filer?
                  En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper.

De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas.

Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn.

Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".

Comment

Okej... Jag har kollat igenom guider och allting men inte hittat nåt exakt hur jag gå till väga från att jag laddat ner spelet - och till jag har den brända skivan i handen och kan spela! Är lite trög inann jag fattat!

Jag fattar ju så långt att jag ska packa upp filerna med winrar så det blir en iso. Men sen då? Är det bara och ta burn image och så bränna den till skivan! Sen är det klart?

Jag gjorde detta igår men hade en DVD+R skiva, har en samsung dvd och det funkade inte.... ska testa med DVD-R för de är mina andra spel brända med och det fungerar! Det är därför jag gärna vill veta helt klart att jag bränner rätt så jag inte sitter och testar med 10 skivor fasst felet ligegr i bränningen om du hajjar!

Kan jag strunta helt i Xbox tool, det är bara om jag vill se vad ison innehåller eller? Eller är xboxtool nödvändigt för att få det och fungera pga av det är olika filsystem på pc och xbox....
                    Last edited by Shivaspace; 2004-09-16, 14:10.

Comment

Är det bara och ta burn image och så bränna den till skivan! Sen är det klart?

Ja exakt som jag skrev nedan Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn.

Comment

Är det bara och ta burn image och så bränna den till skivan! Sen är det klart?

Ja exakt som jag skrev nedan Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn.
                        Okej ska testa detta när jag kommer hem! TACK

Comment

hur gör man för att få min xbox att läsa filmer på brända cdskiva vilket är de bästa sättet att bräna spel på?

Comment

varför står det att min xbox kan gå sönder om ja vill kolla va de e för dvdläsare?

Comment

Och hur gör man om dom till rarfil??

Jag tackar för all informationen jag fick på denna tråd. Har precis köpt brännare och allt gick fint till slut,med att bränna spelen. Nu undrar jag hur jag gör om dom till rar filer. När man laddat ner ett spel så är det ju massa rar filer typ rar01 rar 02 osv. Hur gör jag för att få en Iso fil till sådana rar filer.Alltså omvänt. Har testat att göra med winrar men får bara en fil packad. Har massa spel som jag har copierat när kompisar varit här med dvdskiva på min hårddisk och vill dela med mig av dom på nätet. Jag har Ftp och allt sådant, där behövs ingen förklaring. Endast hur jag gör om Iso filen till Winrar filer.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X