Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag fruktar NTSC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag fruktar NTSC

I denna stund så laddar jag ner Riddic från supernova, ja med det sexiga Bittorent.
    Det är ett NTSC spel, mitt första. Så nu till saken.
    Finns det något sätt att kolla om Tvn klarar av NTSC? Har en rätt gammal TV och vill vara säker innan jag ändrar något.

Game On!

Om du har en DVD-skiva som är region 1 (NTSC) så kan du enkelt testa teven. Kan du se filmen så klarar teven NTSC.

Ett annat sätt är att söka på nätet, de flesta tillverkare har tekniska specifikationer där det brukar stå om teven klarar NTSC eller inte.

Comment

Testar du DVD:n på xboxen så gör det ingen nytta alls, för har du boxen i PAL läge så visas NTSC filmer konverterade till PAL50.

Säkrast är att bränna enigmah videomode switchdisc, då kan du enkelt ställa tillbaka till PAL (bara boota och trycka på gröna knappen) om tv:n får frispel med ntsc signaler.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X