Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The Guy Game, någon som fått det att funka??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• The Guy Game, någon som fått det att funka??

Har testat alla möjliga program för att patcha .xbe filen nu, men inte lyckats köra detta spel från HD... Problemet är ju att det är så stort också så man måste bränna det på en dual-layer dvd om man skall bränna ut det.. Så min fråga är, har någon lyckats få det att funka från HD? Hur gjorde ni i så fall?

Det funkar varken för mig eller min polare, det blir bara svart när man ska starta det.
    men min brorsa har fått det att fungera å han drog det direkt från min xbox å vi har samma inställningar.Skumt som fan jag vill ju spela just det här spelet å.

Comment

Nä, jag är också jäkligt sugen på att spela det, men har inte lyckats få igång det än... Skall testa lite mer ikväll, postar ett inlägg om jag lyckas få igång det...

Comment

ok bra, jag vet inte om det kan vara biosen det är fel på 4979 å det ska väl alla spel funka på, det är den enda skillnaden jag å brorsan har på våra xboxar, för han kopierade C: rakt av från mig å för han så funkar det ju.

Comment

Vad kör han för bios då? Jag kör 4981...

Comment

Prova och ändra videoläge till NTCS det funkade för mig

Comment

Hmmm.... Jag har försökt ändra till NTSC, har testat med Enigma videoswitch, men när jag försöker starta det händer inget... Bara hänger sig. Hur skall jag ändra då? I avalaunch när man försöker ändra så säger den bara "writing to eprom disabled"... Måste jag flasha nytt bios för att ändra eller vad?

Comment

Aha... Hittade vad det var... Och nu efter omställning till NTSC funkar ju spelet äntligen!!

Comment

ok coolt!!

Comment

Va bra du hittade de.....jag gjorde det inte. Kan nån tala om vart man ställer om till ntsc?

Comment

Du kan ställa om det med programmet "enighma videomode switchdisc", eller direkt i dashboarden om du kör tex avalaunch...

Comment

aha ok.....men jag får den där eeprom varningen när jag ska ställa om videostandard
                        ,ska man tillåta ...allow eeprom writeback?
                        kör avalanch

Comment

Exakt... Om du tillåter eeprom writeback så funkar det att ändra sedan.

Comment

ahhh nice... provade enigmah...de funkade då ....synd ba att spelet blir svart-vitt.
                            Ska prova ändra i dachboarden.....men de funkar väl att andra tillbaka sen va?

Comment

ok...update
                              Funkade även i dashen....man spelet är svart-vitt
                              nån som vet vad det beror på?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X