Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FTPa över spel till min xbox, nu heter alla dom spelen likadant nämligen Remotex...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FTPa över spel till min xbox, nu heter alla dom spelen likadant nämligen Remotex...

Kopierat en del spel till min xbox via FTP till default F:\games,
    spelen syns i mitt dashboard men alla spel heter nu likadant!

OK här är all info
    kört SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6_FINAL och har alltså EvoX som dashboard. Packade sedan upp superdisc_3.7.iso till datorn och sedan helt enkelt tog alla spel under "games" o FTP:a över till min Xbox till F:\games
    när jag sedan går in i "play games on the HDD" så ligger spelen där, men alla spelen heter likadant nämligen Remotex. Samma sak när jag ftp:a över alla emulatorer från superdisc_3.7 till xbox så finns dom där o man ser dom i dashboardet men alla spelen heter oxo remotex. Vill bara säga det att om man kollar på katalogerna genom FTP så heter dom som dom ska...Det funkar oxo att köra spelen men inget kul o chansa pga att man inte vet vilket spel som är vilket..

HJÄLP

använder du Qwix vid installation av spelen?
    Xbox 1.0
    X-B.I.T
    160 Maxtor Fluid 9
    Thompson DVD
    X2 4983.06

Comment

Nej!
      Jag kopierade dom över med ftp in i F:\games..
      Jag ar suttit i timmar o sök svar o kommit på att default.xbe innehåller det namn på spelet som listas i dashboardet. Man ser namnet i en hexeditor nära början på filen så.....jag är i fär att tanka hem ett program som visst skall fixa detta...har sett att om man kör Avalaunch så skall det visst finnas nå´t prog som kan fixa till "listnames".
      problemet är löst. Gillar bara inte att dom som gjort superdisc iso´n gjort sina egna lösningar på listning av spelen, dom måste alltså varit inne i alla dfault.xbe i mixtrat själva. Mann borde bara kunna kopiera spelen o sedan få rätt listning....

Men tack för visat intresse...Den enda hittentills!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X