Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rippa DVD till HD m. surround

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har nu uppgraderat till XBMC 1.1 och ska testa under helgen att få igång 5.1 från rippade DVD:s

Stelvio: Du måste antingen "packa upp" ISO-filen på PC:n och ftp:a över den till boxen. Du kan använda ex Xiso till att packa upp ISO-filen. Alternativet är att bränna ISO-imagen till en dvd skiva i pc:n och sedan sätta in den i boxen och använda dvd2xbox för att rippa ner den till valfri katalog i boxen. För att bränna en ISO-fil kan du nyttja Nero och välja "Burn Image" (viktigt!).

Comment

Ska gå att läsa iso filerna direkt i xbmc också, funkar för mig iaf.

Comment

Original inlägg av ljnilsson
        Du måste antingen "packa upp" ISO-filen på PC:n och ftp:a över den till boxen. Du kan använda ex Xiso till att packa upp ISO-filen. Alternativet är att bränna ISO-imagen till en dvd skiva i pc:n och sedan sätta in den i boxen och använda dvd2xbox för att rippa ner den till valfri katalog i boxen. För att bränna en ISO-fil kan du nyttja Nero och välja "Burn Image" (viktigt!).
        Aaa.. men det visste jag.. men när jag har en ***.img fil?? om jag packar upp den så får jag ju en mapp med en massa kapitel o filer o annat.. hade velat ha den så att man kan starta den precis som en dvdfilm... med inledning osv...
        My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X