Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Program för att styra musiken via PCn

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Program för att styra musiken via PCn

Som rubriken säger.
    Jag skulle vilja ha ett program för att streama eller iaf kunna kontrollera musiken som spelas från min xbox genom min bärbara dator.
    (om den ligger på xboxens hårddisk eller pc'ns spelar ingen roll).
    Bakgrunden till detta är att jag skulle vilja ha min bärbara sladdfri medan xboxen redan är ansluten till min förstärkare via adv. scartens optiska kabel.
    Jag har i nuläget XBMC som dash.

Tacksam för alla svar!

alla xbmc efter 2004-03-19 har en http-server funktion genom vilken du kan styra bl a mp3 playlists
    Detta är min signatur

Comment

Okej! är det den där man styr boxen genom ett browserfönster? Det känns i så fall lite osmidigt men jag kan ha fel?
      Hade hoppats på att kunna hitta något i stil med ett Winampplugin, en alternativ mediaspelare eller liknande.

Comment

jo det är den man styr med en browser. Men annars kan du fixa biffen med en fjärr
        Detta är min signatur

Comment

Jo fjärren har jag iofs..
          Det går inte att få xboxen att lyssna till en Shoutcastserver i det lokala nätverket tror ni? Hur ställer man in XBMC för det i sånna fall?
          Sätta upp en shoutserver har jag gjort innan så det borde inte vara några problem..
          Last edited by Jordan; 2004-10-15, 12:45.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X