Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS2 emulator till x-boxen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS2 emulator till x-boxen?

Jag har letat runt lite men hittade inget så då frågar jag er istället... Finns det nån fungerande PS2 emulator till x-box ute? Om inte, lär det komma nån snart?

Vore ju väldigt trevligt att kunna spela upp PS2 spel på den.
    Och ja jag vet att det finns en PS1 emulator så ni behöver inte äns nämna det.

du kan nog inte letat så väldigt noga isf, för det här har tagits upp en bunt gånger. Det finns ingen, och kommer aldrig komma någon, emulator som gör att du kommer kunna spela ps2 spel på din xbox. Problemet är att hårdvaran helt enkelt inte räcker till, knappt så att dagens snabba datorer klarar det. Så svaret är, NEJ!

Comment

knappt så att dagens snabba datorer klarar det
      knappt? dom RÄCKER inte till.......... för att spela alla spel flytande asså.....
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
        knappt? dom RÄCKER inte till.......... för att spela alla spel flytande asså.....
        haha det beror på vad man har för skit
        Detta är min signatur

Comment

för det första så FINNS det ingen emulator som kan emulera ALLA spel....
          för det andra så finns det FORTFARANDE ingen dator som kan emulera alla spel @ full speed... spelar ingen roll om du har en 1333mhz lr en Athlon XP64 3000+ med senaste grafikkortet.......
          respekt

Comment

Original inlägg av Lucif3r
            för det första så FINNS det ingen emulator som kan emulera ALLA spel....
            för det andra så finns det FORTFARANDE ingen dator som kan emulera alla spel @ full speed... spelar ingen roll om du har en 1333mhz lr en Athlon XP64 3000+ med senaste grafikkortet.......
            ja, jag kan ju inte säga att jag kan emulera alla spel då jag inte försökt spela alla ps2 spel, finner det dock intressant att det verkar som om du har testat (du får gärna tipsa om vilka du inte lyckats spela). de jag har testat har visat ett bra resultat med bra flyt
            Detta är min signatur

Comment

jaha.... isf skulle du gärna få tipsa om vilken emulator du har prövat med....
              respekt

Comment

jag har bland annat testat med denna
                http://www.pcsx2.net
                sen vet jag att jag använt en annan, men jag kommer inte ihåg vad den heter.
                jag använder de inte hemma utan har en polare som använt ps2 emulatorer, jag behöver inte, har en ps2
                Detta är min signatur

Comment

Lucif3r.... menar du på att Athlon XP64 3000+ var den snabbaste du kunde komma på?
                  Känns som att du inte är riktigt påläst här.... finns säkert nån rackare som klarar det.... Finns många datorer här i världen vettu :P
                  Pease!

Comment

menar du på att Athlon XP64 3000+ var den snabbaste du kunde komma på?

eeeeh eru dum lr?!?! klart som fan det inte är den snabbaste som finns!!! bara i athlon64 serien finns det fö fan 3700+....

Känns som att du inte är riktigt påläst här
                    kan nog mer än dig iaf....

finns säkert nån rackare som klarar det
                    klart det finns... men det finns inga emulatorer som stödjer skiten....
                    den där som mjao länkade till funkar inte...iaf inte med dom spel jag har prövat (b la demo på burnout 3 innan det släptes till xbox.. och sen har ja prövat getaway åxå... å nått mer.. kmr inte ihåg va det hette.....)
                    respekt

Comment

Kan ju vara så att Lucif3r pratar om datorer som normalanvändare har tillgång till, då xp64 3000+ är en väldigt snabb kandidat. Självklart finns det mycket snabbare datorer, parallelldator, pc-kluster osv, men det är väl ändå inte riktigt relevant i den här frågan? Dessutom tvivlar jag STARKT på att du fått något ps2-spel (som innehåller ens nästan avancerad grafik) att "flyta bra". Titta på screenshotsen från Second sight 2, ligger <1 fps. Tvivlar på att dom som utvecklar emulatorn sitter med en pentium 2 på 233 MHz, och jag tvivlar därför på att du skulle få upp spelen i spelbara hastigheter. Tack för mig.

Comment

Kan ju vara så att Lucif3r pratar om datorer som normalanvändare har tillgång till,
                        precis vad jag menade...

Dessutom tvivlar jag STARKT på att du fått något ps2-spel (som innehåller ens nästan avancerad grafik) att "flyta bra". Titta på screenshotsen från Second sight 2, ligger <1 fps. Tvivlar på att dom som utvecklar emulatorn sitter med en pentium 2 på 233 MHz, och jag tvivlar därför på att du skulle få upp spelen i spelbara hastigheter. Tack för mig
                        d e juh det jag har försökt att säga
                        respekt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X