Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Connection refused

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Connection refused

Jag laddade hem en fil från den här länken:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532

Sen följde jag guiden till punkt och pricka, dvs. den delen som handlar om att fixa ett nätverk med kabel utan router.

Allt fungerade som det skulle enligt guiden tills jag skulle ansluta med FTP-programmet. Då fick jag först felmeddelande: Connection timed out.

Jag stängdeav brandväggen på datorn och fick då istället meddelande: Connection refused.

Ska jag göra något mer med xboxen förutom att knappa in ip-nummer? Typ starta nåt program eller så.

/Monster

nix bara att tuta och köra.. sparade du IP-inställningarna när du var klar i EvoX (dvs i Boxen) ? Prova även att sätta FTP programmet till "Active" dvs att "Passive" inte skall vara markerat!

Comment

Original inlägg av whopper
      nix bara att tuta och köra.. sparade du IP-inställningarna när du var klar i EvoX (dvs i Boxen) ? Prova även att sätta FTP programmet till "Active" dvs att "Passive" inte skall vara markerat!
      Vad gör jag detta i Flashfxp?

Comment

under options - preferences - connections så finns det en ruta där det står passive och den skall vara urkryssad
        Detta är min signatur

Comment

Hittade den, nu ska jag försöka få kontakt med min box, du har svar på det mesta mjao ,... TACK!!

Comment

Hejsan=)
            Jag har ett problem med Qwix och undrar om nån mer har detta eller kanske en lösning..
            Det är nämligen så att när jag kör det i Xbmdc så måste jag sitta o trycka på D-Padden hela tiden för att den inte ska gå i viloläge (då hänger den sig).. Det är rätt störigt när man vill skicka flera Gb åt gången..
            My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X