Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopiera spel-dvd utan att gå via xbox-hd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kopiera spel-dvd utan att gå via xbox-hd

Har sökt, men ej funnit om det går att föra över ett originalspel direkt från skiva till hårddisken på pc. När jag försöker använda ftp (wincomander, qwix etc) hittas bara en mapp som heter video_ts, som om det var en dvd-film. Den är för liten oxå, så jag antar att en hel del saknas...
    I den info jag hittat står att jag skall kopiera till xboxens hårddisk och sedan föra över till pc. Men jag har inte plats på xboxens hd för ett spel till.
    Kan jag använda xboxisotool istället? Har en äldre xbox med nån version av evox i.

Gå in på inställningar i evoxdashen & sätt att GAMES DVDs inte skall starta AUTO, starta sen om boxen, sätt in spelet i DVDn, använd FTP tex TotalCommander för att komma åt D: på xboxen, kopiera över alla filer på skivan till din PC i en valfri mapp, använd ett xboxisotool som gör om spelet till en Xiso fil, bränn den Xison med Alcohol120%, klart.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det var precis så jag gjorde, men eftersom filen blev så liten och med ifo och vob-filker som en dvd-film kändes det som om något saknades...

Men då testar jag att skapa en xiso av resultatet och testar.
      Tack för hjälpen.

Comment

Annars kan du använda CloneXb, bara till att sätta i skivan i xboxen sen kan den göra en .iso fil direkt på datorn av spelet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X