Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör jag med filerna???? (Nybörjare)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör jag med filerna???? (Nybörjare)

Har nyss köpt en moddad xbox och är nybörjare. Laddade ner en massa filer som h2e-sb.r00 osv. ca 60 filer. Men hur gör jag nu ? Måste jag bränna en skiva eller går det att lägga dessa filer som de är på xboxens hårddisk?
    Hur får jag detta spel att fungera ?

Dessa filer är helt enkelt ett hoppackat spel som sedan är ituklippt i lagom stora delar! Gör enligt följande:

1. Installera Winrar om du inte redan har det (används för att packa upp filerna)
    2. Dubbelklicka på filen som heter *.rar
    3. Packa upp ISO-filen som ligger där inne.
    4a. Om du vill bränna spelet på en DVD bränner du helt enkelt ISO-filen (en så kallad image) med lämpligt program (Alcohol120% eller Nero) - klart.

4b. Om du vill lägga spelet på XBoxens hårddisk så måste du packa upp ISO-filen med t.ex. Qwix eller XFer (dessa finns att ladda ner här på forumet - sök)
    5. När du packat upp ISO-filen. FTP:a då över den till boxen med valfritt FTP-program (inloggning och lösen i boxens ftp-server är båda : xbox) .

Lycka till.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X