Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Noob question

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noob question

Tja
    Funderar på att köpa en till xbox för att ha i vardagsrummet som media center.
    Då jag inte är så insatt så skulle jag vilja veta vilka program som rekomenderas och varför. Det viktigaste är att det ska gå att streama divx, xvid och mp3 från min pc över nätverket. I övrigt vet jag inte riktigt... men berätta gärna vad som finns och är möjligt

hmmmm..... läs i forumet det finns massor av guider...... kolla även www.xbox-scene.com

kolla på xbox media center forumet..... ett tips

Comment

Original inlägg av LoonQ
      Tja
      Funderar på att köpa en till xbox för att ha i vardagsrummet som media center.
      Då jag inte är så insatt så skulle jag vilja veta vilka program som rekomenderas och varför. Det viktigaste är att det ska gå att streama divx, xvid och mp3 från min pc över nätverket. I övrigt vet jag inte riktigt... men berätta gärna vad som finns och är möjligt
      Du behöver helt enkelt:

1. En XBox
      2. Ett chip
      3. En XBox fjärr
      4. Ett Scart Advance pack - för att få det digitala ljudet från XBoxen till hemmabiosystemet.
      5. En tystare fläkt då Xboxen surrar en hel del.
      6. En lång nätverkskabel till PCn eller alternativt en trådlös variant. (behöver inget program i PCn - XBMC kan hitta dina Windows-shares)
      7. Superdisc för att grundinstallera Boxen
      8. XBox Media Center (XBMC). Ser ut ungefär som Windows Media Center men är mycket bättre .

Lycka till

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X