Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?

Jag har lagt XMBC som dashboard men det är fortfarande kvar en rosa evox logga i vänstra hörnet när man startar xboxen. Hur får jag bort den, om det går vill säga!?

sen tycker jag att intron när man startar är ganska tråkig, finns det inte så man kan ta bort den eller iaf byta.

Det beror på att du har ett bios från Evo-X. Byt till ett från executor så står det bara executor där det stod Microsoft innan.

Har för mig att man kan modifiera sitt bios i Evo tool och därifrån slå av animationen när xboxen startar.

Comment

okej...var ska man lägga in evtool då?
      är det ett program eller ett dash?

vill inte byta bios...helt nytt så det gör jag inte ännu.

Comment

vill du itne byta bios så kan du itne bli av med evo-x loggan....... jag har bara läst i en tråd att man kan modifiera sitt bios i evotool och slå av animationen......

Comment

Det går iaf att byta ut loggan, alla xbox vi chippar har en psxcare logga i hörnet :-)

Forska vidare!
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jo men är det bara tt byta bios som gäller eller?
            Lär ju finnas nåt annat sätt...eller?

Comment

Det går att ändra loggan i m8-bioset.

Annars går det lika bra med en stump eltejp.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

:d

Comment

Om du änvänder EvoTool så ser du att det finns en ruta där det sår IMPORT evoxlogo använd dig av den då
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

okej men som sagt jag har ingen koll på hur Evtool fungerar?!
                    Någon som kan förklara vad det är?
                    Jag har alltså inte det på boxen men ska lägga in det om det är nödvändigt...
                    Ska det lggas som Apps eller som dash?

Ha de

Comment

Evtool kör du på din PC, resultatet blir en .bin-fil med ditt BIOS som du flashar in i ditt chip på xboxen.

Comment

jaha, då förstår jag, men då blir det alltså ett helt nytt bios eller? är det lika stabilt som det jag har?

Comment

Nytt och nytt, du får samma bios med anpassad konfiguration. Det är ingen skillnad i stabilitet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X