Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xboxen klagar på att skivan kan vara "damaged or dirty"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xboxen klagar på att skivan kan vara "damaged or dirty"

har skaffat en Xbox nyligen och testat å bränt ett spel. Använder Nero och bränningen utförs alltid utan problem. När jag sedan försöker köra spelet i Xboxen så klagar den på att skivan kan vara "skadad eller smutsig". Jag har försökt kanske 5 ggr och har fungerat endast 1 gång. Någon som vet vad som kan vara felet? har xboxen svårt att läsa just den sortens skivor (borde inte vara nå problem eftersom att de är vanliga DVD-r skivor).

OBS: Jag är inte slarvig med skivorna så den borde inte klaga på det.

oj.. såg att nån redan skapat en tråd med det problemet... har testat ändrat till NTSC, default å auto men fungerar ändå inte som gavs som förslag i den tråden
    Last edited by Hellmyrs; 2005-03-14, 03:32.

Comment

ställ in klockan.......

Comment

i MSDashboarden ?

Comment

den stämmer iaf, men det fungerar inte ändå

Comment

du kan ställa in den i MS dashboard......

Comment

gjorde de men det fungerar fortf. inte ... att allt ska krångla ... blir så less

finns det nåt annat sätt som de kanske kan lösas på?
              Last edited by Hellmyrs; 2005-03-14, 19:31.

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10602

Comment

tack för tipset ... men det funkade inte heller :/
                  iofs har jag itne testat att lägga in ny BIOS-version men fick ju Xboxen typ förra veckan så den lär vara uppdaterad.

Är det någon grundsak jag har glömt som man måste göra? är det nå speciellt som ska stå i klockan eller är det bara rätt tid?

Börjar känna mig lurad... först får man vänta i 1 månad innan xboxen kom (pga brist på xbox inte psxcares fel) och sen krånglar det en massa när man väl får den...

Comment

prova att bränna det på en annan skiva...... lägga in det på hd......

Comment

va har du för brännare?
                      har du en pioneer så finns det ett känt problem med xbox bränning.
                      http://www.dvd-recordable.net/Review...t-id-137.phtml

Comment

Hurra ... nu funkar det iaf ... var visst bara å bränna i lite mindre speed... lite skumt ändå med tanke på att bränningarna utförts felfritt innan också, men men så länge de funkar så.

Tack för hjälpen allihop (det där var inte ironiskt utan jag menar de )

Comment

som sagt bränn alltid så sakta som möligt.... bränner sälv på typ 1.2x elle nått sånt.....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X