Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få bort autostart

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Få bort autostart

Har sökt lite i forumen efter det här men har inte hittat nåt. Hur får man bort autostart av spel när man startar xboxen? Jag har autolaunch games=OFF men den autostartar ändå... vilket resulterar i att man alltid måste ta ut spelen efter varje gång om man vill in i bioset... vilket är jobbigt

Så är det ån som vet så vore det great!

ligger dvd-skivan med spelet redan i xboxen så startar den spelet.. det går inte att ändra.. har du autolaunch games = off så startar den inte spelet om du efter du startat xboxen sätter i en skiva!

Men se till att ha IGR enablat.. så kan du när du startar med en skiva i boxen trycka L-TRIGGER+R-TRIGGER+BACK+START . Då skall du lämna spelet om hamna i EvoX-menyn..

Comment

när jag kör igr och jag spelar ett spel på skiva så startar bara spelet om och ag kommer inte in i evo-x menyn.......

Comment

ok.. nu blev jag osäker.. har för mig att min box går tillbaka till EvoX med skivan inne efter IGR.. måste testa när jag kommer hem för säkerhets skull.

Comment

okej tack för svaret... jobbigt att inte kunna ta bort autostarted.. men men sånt man får leva med

Comment

Det går utmärkt att ta bort autostarten. Iaf om du kör någo editerbart bios (4981, m8...) Öppna det bara i evtool/xbtool och byt default.xbe till t ex rescue.xxx i rutan där det står vilken fil som ska startas från dvd-skivan.

Anledningen till att man ska skriva rescue.xxx är att om nåt går fel med din dashboard någongång och du måste starta med skiva så är det bara att bränna en skiva med, tex evox, och byta default.xbe -> rescue.xxx

Comment

bara redigera evox.ini filen under:

[Misc]
              AutoLaunchGames = No
              AutoLaunchDVD = No
              AutoLaunchAudio = No
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                bara redigera evox.ini filen under:

[Misc]
                AutoLaunchGames = No
                AutoLaunchDVD = No
                AutoLaunchAudio = No
                Fast detta tar inte bort det faktum att XBoxen startar på DVD-skivan om den redan ligger i boxen när den sätts på!

Comment

Det fixar du i Evotool risken är att du inte då kan starta SD skivan utan måste göra som psychocowboy sa i sitt inlägg
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X