Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dåligt med inställningar i Fps spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dåligt med inställningar i Fps spel

Jag börjar tycka att det är så förbannat tråkigt att de flesta fps spel enbart har sina förinställda control settings som man ska utgå ifrån. Många gånger är det så dåligt utbud på inställningar att jag inte kan spela dem.

Jag vill tex ha sidestep(strafe) och look up/down på den högra analoga och walk forward/back och turn på den vänstra, gammal skada sen man spelade golden eye och Perfect Dark, men kört med detta i tio år nu så det är inte läge att ändra sig. Jag menar, varför ska jag inte kunna ha tex fire på vilken j¤#la knapp jag vill.

Men det spelar ingen roll, det verkar som att speltillverlkarna inte tar konsolspelare på särskilt stort allvar. Inte skulle ett spel som Half Life eller Doom komma till Pc med endast förinställda funktioner. Trodde i början att detta skulle vara ett övergående klimax, att konsumenter reagerade på att deras 599 kronors spel var så kraftigt begränsade.

Last edited by Krissttoffer; 2005-11-05, 01:04.

Är det någon mer som upplever detta som ett problem?

Comment

Det är ju möjligt att det finns (dock inte jag spec. mycket). Men det går ju inte att göra nåt åt det så?
      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Man får väl inse att efter 20 års (10 år av fps på konsol) trogen konsolspelande inse att man får gå över till Pc när man vill spela spel i den genren (alternativt skicka efter en adapter för mus o tangentbord ... ja det får nog bli så.). Men annars är jag mina konsoler trogen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X