Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur Man Softmoddar Ett Xbox

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ok...hur kan man skaffa softmodd på xboxen om man redan har ett moddchipp då?

offtopic: jag undrar ochså hur man kan föra över ett gamesave från datorn till xboxen och vart jag ska lägga savet.
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

Comment

1: Du gör som vanligt. Du kan ju alltid ladda ner en "säkerhetskopia" av ditt originala 007:Agent under fire som du tappade bort i julas.... Och för dom som kan läsa, så står det hur du för över sparningen till boxen... Men det är väl lika bra att jag citerar:
      Koppla in din polares xbox i din router/nätverks-kort och se till att datoren och xboxet hittar varann. (läs 7'an i hansi's din lilla guide till den chippade xboxen för mer info på detta) Öppna din ftp-klient och connecta till xboxen. sen går du in (på datorn) på Softmod.Installer.Deluxe.v2.0.Xbox-Hq/SID.MechAssault.v2.0.Xbox-Hq(eller mappen som är rätt för dig)/UDATA/ osså för du över mappen med en massa siffror på, till (på xboxen) E/UDATA/ (OBS om din polare har nån gammal sparning från spelet, så skrivs den över nu OBS)
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Du kan även lägga in "siffer-mappen" i valfri mapp på xboxen, och sedan starta default.xbe (som ligger i siffer-mappen) via avalaunch/XBMC eller annan dash... Så får du upp installern...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hum försöker joina xbins men står bara invite only någon som vet något annat sätt att få tag i dom softmodd sakerna?

Comment

njaaa.. Vet ingen alternativ källa, men det verkar som om alla får det problemet just nu...

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Comment

Ingen som har den endå och kan lägga upp den på en ftp där man kan tanka eller någon annan sida typ yousendit.com

Comment

sök på google tex Gueux+Net+namn på filen så hittar du den
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hur pass krångligt är det att byta Hårddisk på en softmoddad xbox då? Äre nått speciellt man ska göra eller?

Comment

Det är mkt enkelt. Man FTP'ar över en backup på C till datorn. Osså för man över hdd nyckeln. Sen tar man den nya fräsha hdd'n och stoppar den i datorn, låsar den med nyckeln (via programmet ATAPWD). Sen så för man över C backuppen till hdd'n via programmet (kommer inte ihåg vad det hette, nåt i stil med FAT-x X-plorer?)... Sen stoppar man bara i hdd'n i boxen....

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Comment

En kompis till mig hade tydligen fått det och fungera med mechassault som var classic. Nu är det sommarlov och jag kan inte få tag på honom men jag undrar om det är berkäftat av andra att man inte behöver ha original? Jag har letat överallt men jag hittar bara classics och det känns ju onödigt att köpa om det inte skulle funka.

Comment

Efter vad jag har fått lära mig, så ska det inte funka med classics versionerna av mechassault/splinter cell/007.... Men jag har inte testat det praktiskt....

Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Comment

OK jag lyckades hitta ett originalspel ändå.

Men en sak som jag fastnade på, som inte står i guiden är att om man använder splinter cell (som jag gjorde) så måste man också överföra SID.Splinter.Cell.v2.0.PAL.Xbox-Hq.zip till minneskortet för action replay. Jag vet inte om det är annorlunda om man använder en kompis xbox. Det var iaf det enda som fick mig att tveka på om jag verkligen hade köpt rätt spel eller om jag verkligen hade kopierat över sparningen till hårddisken

när jag ändå är i farten vill jag passa på o fråga vilka skivor som är bäst att bränna med en NEC? Vad är det för skillnad mellan dvd-r o dvd+r ?

Comment

För det första när jag går in på deras ftp hittar jag ingen SID.Splinter.Cell.v2.0.PAL.Xbox-Hq.zip utan bara splinter_cell_exploit-pal.zip. Sen när jag ska testa att ladda ner den så står det anslutningen misslyckad. För det andra så har jag varken en moddad xbox i min bekantskapskrets eller ett mega xkey grej. Finns det nån möjlighet att modda ändå?

Comment

Går det att man sätter i XBOX hårddisken i datorn och låser upp den och fixar det där? och sen låser den och sätter tillbaka?

Comment

Ja.

Maxtor D-Max 200gig
                                v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X