Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Softmod med chip

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

eltejp.... Suck...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ta vanlig svart tejp och tejpa fast chippet.

Comment

Hmmmm.... nu blev det problem. Jag har provat att softmodda men boxen säger att det inte går att göra en backup av MS för att den redan är softmoddad ?? Går det inte med chipet i ändå?

Rolle

Comment

Jag tror nog att du får ta ut chippet och skaffa ett Minneskort och nått av spelen Splinter Cell, Mechassault eller 007 Agent Under Fire. Sen ska du softmodda som man gör vanligt.

Comment

Eller så bara du köper ett chip och antingen lär du dig att sätta in det själv, eller så låter du någon annan göra det åt dig...
            Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Skaffa ett DuoX 2. Prisvärt och mycket bättre än SpiderChip. Installationen är inte heller så svår på DuoX 2. Annars kan du be någon göra det åt dig om du inte har nån lödningskunskap.

Comment

Om du inte klarar det själv Ipop, så kan du ju skriva var du bor, det finns kanske någon här på psxcare som bor nära dig
                Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Precis va jag menade

Comment

Eller om du har 1.0-1.5, så kan du ju alltid flasha över original-bioset på moderkortet. Det skulle jag göra.....
                    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Nu fick jag det att fungera. Åkte ner till videobutiken och hyrde 007AUF, min brända kopia måste det vara något fel på ;-). Tackar för alla tips och råd.

Rolle

Comment

Du hade nog "EA Classics" utgåvan... Dom är patchade mot exploitningen....

Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Comment

Nej, den jag hyrde heter "EA Classics". Det funkade klockrent??

Rolle

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X