Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med ISO/XISO.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med ISO/XISO.

Hej alla!
    Jag har sökt och provat mig fram som en galning utan resultat.
    Det går ofta åt skogen för mig när jag vill föra över spel från pc till boxen.
    Har nu laddat ner ett gäng spel (*.iso) men de verkar inte vara i Xiso-format enligt Qwix. Det går inte att föra över till boxen och spela dem. Har provat att skapa xiso (med hjälp av b la qwix) men jag får du bara en fil som är ca 500 kb.

Hur gör jag för att få en "vanlig" iso (enligt bla qwix) att bli läsbar för boxen?

Jag har även provat att bränna de i nero men det funkar inte heller..

Jag vore extremt tacksam för en riktig dummie-hjälp!

Du måste packa upp ison till filer med hjälp av winrar eller likvärdigt program. Sedan måste du använda Qwix eller C-xboxtool för att packa en iso av de filer du nyss fått. Denna iso skall nu vara "on the good format"....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ok, packa upp, packa ner, släng över med ftp alltså? Ska prova så fort jag får tillfälle.
      Stort tack för hjälpen!

En följdfråga; jag har bränt ner need for speed most wanted som funkar fint från skivan. Nu har jag dragit ner det till boxens HD med dvd2xbox men det funkar inte att lira. det kommer inte upp i game-menyn vad kan vara fel med detta?

Comment

Din dashboard indexerar inte den mapp där spelet ligger... Testa en annan dash än evo-x... Och du kan kolla runt med en filhanterare vart spelet har hamnat.
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

En annan fråga om iso/xiso. För oss som inte vill sitta i ett 4år+ gammalt sunkigt OS som winXP utan kör linux istället, vad finns där för program för att packa upp iso/xiso då?

Comment

http://sourceforge.net/projects/xbgm Finns ju....

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Comment

Original inlägg av beta
              En annan fråga om iso/xiso. För oss som inte vill sitta i ett 4år+ gammalt sunkigt OS som winXP utan kör linux istället, vad finns där för program för att packa upp iso/xiso då?
              Anledningen till att man använder det så kallade sunkiga operativsystemet xp är att det är så lätt att få tag på rätt program för saker som xboxen...
              Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Jag håller med Harry, det är ett djävulskt sunkigt OS, men det är, precis som rejjo säger, enklast att få tag på grejer till fönstret än till pingvinen, tråkigt nog....

Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Comment

Fick ju svar nästan direkt om program till pingvinen med. Perfa ju.
                  WinXP är så sunkigt att det inte ens stödjer M$ eget filsystem fatx, som är till xboxen.

Comment

hhmm...provar att packa upp med winrar men får bara felmeddelandet "inga arkiv hittade i markerade filer och mappar".
                    betyder detta att jag blivit blåst och iso-filerna är rent skräp som bara duger att elda med?

Comment

Vanligtvis om winrar inte kan packa upp en iso, så brukar det betyda att det är en xiso/GDFiso/UDF, eftersom winrar bara sväljer oldschool, standard iso's...

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Comment

C-Xboxtool V 2.xx
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

då förstår jag inte vad jag ska göra. om jag inte kan använda filen för att den enligt vissa program inte är en Xiso och jag inte kan packa upp den för konvertering pga att det inte är en vanlig iso så känns det lite kört..

Comment

X-Xboxtool gör en ISO som packas upp till valfri mapp, sen gör du den mappen till en XISO.
                            Ladda hem senaste C-Xboxtool är ett program med 11 användningsområden i sig självt.
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag har redan provat C-xboxtool. det är bla med det programmet jag får meddelande om att filen inte är en Xiso.
                              Kan varken köra Iso Extraction, Iso Explore eller annat.

Och enligt winrar är den som sagt inte ok för att det inte är en "vanlig" iso..moment 22 någon?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X