Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FXP Xbox <--> Xbox Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FXP Xbox <--> Xbox Problem

Försöker föra över lite grejjer från min Xbox till min kompis xbox.
    Jag har ställt in Filzilla serven i xboxen på att kunna FXP:a enligt "XBMC Online Manual".
    Hur som helst kommer jag bara så långt att enbart Mappar överförs, inga filer alls(Använder FlashFXP och testat flera andra FXP program).
    Någon som har en lösning eller några bra tipps.

"Ett litet bit av loggen"

[L] TYPE I
    [L] 200 Type set to I
    [R] TYPE I
    [R] 200 Type set to I
    [L] PASV
    [L] 227 Entering Passive Mode (192,168,*,**)
    [R] PORT 192,168,*,**
    [R] 200 Port command successful
    [R] STOR test.fil
    [R] 150 Opening data channel for file transfer.
    [L] RETR test.fil
    [R] 425 Can't open data connection.
    [L] ABOR
    [L] 500 Syntax error, command unrecognized.
    [R] ABOR
    [R] 500 Syntax error, command unrecognized.
    [R] Transfer Failed!

Vad jag kan se så verkar den gå in i PASV mode fast att jag bockat av det. Har även testat med, fram och tillbaka utan någon lösning. Det måste hänga på något annat.

Tack för hjälpen på förhand!
    Last edited by P_E_R; 2006-04-25, 18:08.

Kör senaste xbmc eller avalaunch på båda. Boxarna hittar varandra automatiskt och du kan föra över filer direkt via filhanteraren i applikationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok, har 2 olika versioner med XBMC på boxarna, får ta och testa att lägga in samma version på båda. Har testat att överföra i felhanteraren i XBMC utan resultat. Skapar första mappen på det jag ska flytta över men sen stannar det. Men jag får se om samma version löser det hela.
      Men tack för hjälpen så länge =)

Comment

samma version löste in FXP problemet, ska testa xbox mot xbox nu och se om det funkar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X