Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Från Linux Pc till xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Från Linux Pc till xbox

Hej!

Har nu "googlat" så mina fingrar blöder snart. Letar efter något smidigt program eller sätt att föra över och packa upp ISO-filer ifrån min SuSE 10.1 till mitt xbox med EvOX på. Har i Microsoft-världen kört Qwix, vilket är otroligt smidigt.

Finns det något bra sätt? Har försökt montera ISO-filen under linux med optionen
    mount -o loop -t iso9660 /vägen/till/iso:n /vart/den/ska/monteras, för att sedan ftp:a över men detta vill "icke" fungera.

Mvh

Killhup
    Last edited by killHUP; 2006-05-24, 12:13.

Gxiso finns att hämta hem på www.xbox-scene.org

väldigt smidigt program
    får bättre hastighet med det än med qwix till win

annars kan du ju alltid köra Qwix genom Wine om du föredrar det

Comment

Tack så mycket, ska surfa in direkt!

Med vänlig hälsning

killHUP

Comment

http://xbgm.sourceforge.net/ Halvjobbigt att få igång men funkar bra sen.

Comment

Vill bara tacka bobthehob, för det fungerar "rackarns" smidigt med gXiso. Snabbare, samt att jag ännu inte fått något "timeout error" vilket brukade hända i princip varje gång jag använde Qwix.

Tack än en gång!

Comment

hehe
            alltid kul att passa infon vidare då jag själv satt för nån manad sen och letade efter linux alternativ till qwix
            underlättar ju om vi hjälper varandra här på forumet istället för att alla ska springa runt och leta efter samma saker
            Last edited by bobthehob; 2006-05-30, 14:09.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X