Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krånglande dashboard, eventuellt dvd-läsaren.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Krånglande dashboard, eventuellt dvd-läsaren.

Tjenare! Har ett xbox med ett Executer 2 chip och en 120gigs hårddisk som nu har börjat krånglat lite, har faktiskt inte använt det så mycket nu men nu verkar det inte gå att spela några nya spel.

Provade föra över ett spel (bränt) från en skiva till hd:n men det fungerade inte, varken från CD eller HD. Provade även orginalet av samma spel, det gick inte ens att föra över till hd:n. Och orginalet vill den inte ens försöka läsa medans den åtminstone försöker läsa den brända skivan.

Filmer och spel som har legat där sen tidigare verkar fungera. För att beskriva lite mer så när jag sätter in en orginal DVD film så står den liksom å hackar mellan Loading rutan och dashboarden. Den laddar en liten stund och går sedan tillbaks till dashboarden för att direkt gå till Loading rutan igen.

Vad tror ni?
    Och hur gör jag för att fixa det?

Mvh Markus

Jag skulle prova med en annan dvdläsare. Om det hjälpte skulle jag försöka rengöra den som krånglar, och om inte det hjälpte så är det byte av läsare som gäller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej, fick igång en DVD på den så den verkar ju ändå funka. Vad kan det då vara?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X