Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Går det att "nollställa" boxen??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Går det att "nollställa" boxen??

Hej!
    Jag har köpt en chippad x-box. Vet inte vad det är för chip, men jag ska skruva upp lådan och se om det går att få fram nå info.

Det jag undrar är om man kan "nollställa" x-boxen på nått sätt?
    Skulle vilja göra en "ominstallation" och rensa bort allt och börja om från början. Vet ju inte hur mycke junk som ligger på den som den tidigare snubben lagt in.

Hoppas nån förstår vad jag menar..

bara att sätta in tex SuperDisk 3.7RC8 sen & välja i dess menyer

PS ta backup på din C:\
    E;\ back up på udata och tdata (dina gamesaves)
    Stoppa in Superdisk boot nu om

sen

Välj www.PSXCARE.com menyn

Välj Format C-E-F

FTP:a över det du vill behålla från den backup du gjorde, helst skall du lägga in original dashboard på c:\ (backupen på C:\) samt udata och tdata (dina gamesaves backup) på e:\

Om du inte haft möjlighet att göra backup och därför inte har original dashboard att lägga in, använd "Install MS Dashboard" från superdisc, dock ej säkert att den dashboardversion som installeras fungerar perfekt i din xbox. Prova kan man alltid göra.

Kör Install evo-x SMALL drive om du vill lägga alla emulatorer och program på E:\, men det är mest till för den som installerar på en originalhårddisk.

Kör Install evo-x LARGE drive för att lägga alla emulatorer och program på den utökade F-driven.
    Last edited by pege63; 2006-08-21, 16:58.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hmmmm, jag tror jag överlåter jobbet åt nån som kan det..

Comment

Det är inte jobbigt alls, bara ladda ner skivan, tryck in den i xboxen och välj rätt sen är det klart
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X