Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felkod 21 i MS Dashboard och problem med nätverk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Felkod 21 i MS Dashboard och problem med nätverk

Hej!

När jag startar min xbox utan chippet igång (det är ett aladdin advance live chipp) så MS Dashboard ska startas så får jag felkod 21.
    Sen så får jag inte nätverket att fungera på xboxen heller.

Har kört superdisc, formaterat och installerat Evox och MS Dashboard igen men det hjälpte inte.

Hur ska jag lösa detta?

Tacksam för svar!
    Last edited by -Robban-; 2006-09-03, 18:57.

Har samma problem, provat ominstallerad orginal hdd och 200Gb maxtor; samma problem!! men har nätverk o allt funkar som det ska med evox mm bara ms dash som strular!!

Comment

Original inlägg av -Robban-
      Hej!

När jag startar min xbox utan chippet igång (det är ett aladdin advance live chipp) så MS Dashboard ska startas så får jag felkod 21.
      Sen så får jag inte nätverket att fungera på xboxen heller.

Har kört superdisc, formaterat och installerat Evox och MS Dashboard igen men det hjälpte inte.

Hur ska jag lösa detta?

Tacksam för svar!
      Har du låst HD med Config Magic?
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Japp båda e låsta!! hdd då

Comment

HD= Hårddisk
          HDD=Hard disk drive samma som HD ju
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
            Har du låst HD med Config Magic?
            Har inte gjort något sånt.. ska hårddisken vara låst?
            När jag startar Confic Magic står det "Invalid xbox version specified".

Det är en orginal HDD som sitter i, om nån undrar.
            Last edited by -Robban-; 2006-09-06, 18:48.

Comment

Alltså HD måste vara låst om du skall köra på Orginalbioset annars får man felkod

Comment

Finns det något annat verktyg än Config Magic som man kan använda för att låsa HDD'n?

Comment

Ja kolla din evox.ini fil där ser du följande rader finns den inte under section root lägg till du skall ta bort # för att det skall funka:

Section "Root"

# Item "Lock Harddisk",@210
                  # Item "Unlock Harddisk",@211

sen ngn stans ska det stå dessa rader om inte skall du lägga till dom

[Action_10]

LogFile = "f:\lock.log"
                  Info "This function will lock your XBOX Harddisk"
                  Warning "You will now lock your XBOX harddisk and will be able"
                  Warning "to boot from an original XBOX bios"
                  #
                  hddlockenable

[Action_11]

LogFile = "f:\unlock.log"
                  Info "This function will unlock your XBOX Harddisk"
                  Warning "You will now unlock your XBOX harddisk and will not be able"
                  Warning "to boot from an original XBOX bios"
                  #
                  hddlockdisable

Comment

Men alltså.. nätverket vill inte funka alls för mig.
                    Finns det inget annat verktyg som följer med Superdiscen som man kan låsa HDD'n med?
                    Last edited by -Robban-; 2006-09-06, 19:03.

Comment

Jo Config Magic.
                      Du kan läsa om nätverk på min sida åxå bara följa det som står där

Comment

Har testat och följt den där guiden, har även testat att köra direkt från routern och satt Static IP till "No" men då får jag inget IP alls.

Xboxen som är trasig då eller?
                        Last edited by -Robban-; 2006-09-06, 19:14.

Comment

Har du satt in i evox.ini följande då?: detta e med DHCP router ger ut ett IPnr

[Network]
                          SetupNetwork = Yes
                          StaticIP = No
                          Ip = 192.168.100.208
                          Subnetmask = 255.255.255.0
                          Defaultgateway = 192.168.100.1

Comment

Direkt i evox.ini har jag inte ändrat, för det kan jag ju inte göra.
                            Men inställningarna i Evox har jag ändrat, ja. Men jag satte inte ip-nr, för det får man ju av routern?

Comment

Kan du se ditt IP i din evoxdash?
                              Om inte kan du lägga till raden:

[Skin_Original]

<IP> =IPnr

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X